Опис (анотація): Право в галузі реклами та зв’язків з громадськістю – дисципліна, завданням якої є вивчення нормативно-законодавчої бази України, правових актів та документів, що регулюють діяльність ЗМІ, міжнародних документів щодо ЗМІ.
Тип: цикл дисциплін професійної підготовки (нормативна).
Термін вивчення: 3 курс (6 семестр).
Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них 48 год. аудиторних: 24 год. лекційних, 24 год. практичних занять.
Викладацький склад: кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри журналістики Колупаєва О. М.
Мета курсу: сформувати уявлення в студентів про право у галузі реклами та зв’язків з громадськістю, ознайомити з основними законами, які регулюють діяльність суб’єктів у галузі мас-медіа, формувати навички роботи майбутніх медійників з законодавчою базою та аналізу законодавства у журналістиці.
Основні завдання дисципліни:
1) ознайомити студентів з українським законодавством у галузі реклами та зв’язків з громадськістю;
2) вивчити основні правові терміни, що стосуються ЗМІ та мас-медіа;
3) набути вміння практичного застосування студентами отриманих знань при розміщенні власних рекламних матеріалів у ЗМІ;
4) підвищити правову культуру майбутніх медійників.
Результати навчання: студенти мають знати: законодавчу базу України в галузі реклами; Конституцію України; Закон України «Про рекламу»; правові акти та документи щодо ЗМІ; міжнародні документи щодо діяльності ЗМІ. Студенти мають уміти застосовувати знання медіа законодавства у практичній діяльності; уникати ситуацій, коли рекламіст може порушити закон чи потрапити в небезпеку; використовувати знання щодо прав та обов’язків передбачених законодавством для рекламістів.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, бесіда, створення та розв'язання проблемних ситуацій, дискусії, моделювання практичних ситуацій в аудиторії тощо.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Поточний контроль |
Самостійна робота |
Модульна контрольна робота |
Екзамен |
20 балів |
10 балів |
30 балів |
40 балів |
Форма підсумкового контролю: екзамен.
Перелік основної літератури:
1. Джефкинс Ф. Реклама / Пер. с англ. под ред. Б.Л. Еремина. М., ЮНИТИ-ДАНА, 2008. 543с.
2. Європейська Конвенція з прав людини. Свобода вираження поглядів: Довідник з українського та європейського інформаційного законодавства / Укл. В.Ф. Іванов, Ю.Є.Зайцев. К., 2002.
3. Закон України Про авторське право і суміжні права. К. : Парламентське видавництво, 2001. 28 с.
4. Закон України Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні. К. : Парламентське видавництво, 2006.
5. Закон України Про інформацію. К. : Парламентське видавництво, 2002. 24 с.
6. Закон України Про рекламу. К. : Парламентське видавництво, 2010. 28 с.
7. Закон України Про телебачення і радіомовлення. К. : Парламентське видавництво, 2008. 56 с.
8. Конституція України. К. : Алерта; ЦУЛ, 2011. 96 с.
9. Кузнецова О. Д. Правові норми журналістики України. Львів : ВЦ ЛНУ ім. І. Франка, 2006. 352 с.
10. Петрова Н. Медіаправо для студентів факультетів журналістики. К. : ТОВ «Київська типографія», 2007. 280 с.
Мова викладання: українська.
- Викладач: Волковинський Олександр
- Викладач: Голуб Ольга Сергіївна