Опис (анотація): Жанри журналістики: Жанри в Інтернеті – дисципліна, яка теоретично і практично готує студентів до професійної журналістської діяльності в мережі Інтернет. Жанри в Інтернеті досліджує вивчення специфіки стилю, структури журналістського твору, форми подачі інформації в Інтернет-ЗМІ.
Тип: цикл дисциплін професійної підготовки (вибіркова).
Термін вивчення: 3 курс (6 семестр).
Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них 40 год. аудиторних: 16 год. лекційних, 24 год. практичних занять.
Викладацький склад: кандидат філологічних наук, доцент кафедри журналістики КолупаєваО.М.
Мета курсу: забезпечити теоретичну та практичну підготовку, що передбачає формування знань і навичок щодо створення текстового контенту, фото, аудіовізуального, мультимедійного контенту для Інтернет-ЗМІ; створення різних жанрів для Інтернет-ЗМІ; редагування контенту Інтернет-ЗМІ.
Основні завдання дисципліни:
1) ознайомити студентів із засадами діяльності і різновидами Інтернет-ЗМІ;
2) з'ясувати специфіку роботи журналіста Інтернет-ЗМІ;
3) знати особливості створення текстового контенту, фото, аудіовізуального, мультимедійного контенту для Інтернет-ЗМІ;
4) знати технічні, організаційні засади управління сайтом Інтернет-ЗМІ.
Результати навчання: студенти мають знати концептуальні засади діяльності і різновиди Інтернет-ЗМІ, специфіку роботи журналіста Інтернет-ЗМІ, специфіку стилю, структури журналістського твору, форми подачі інформації в Інтернет-ЗМІ, особливості створення текстового контенту, фото, аудіовізуального, мультимедійного контенту для Інтернет-ЗМІ. Студенти мають уміти створювати різні жанри для Інтернет-ЗМІ, редагувати контент Інтернет-ЗМІ.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, бесіда, створення та розв'язання проблемних ситуацій, рольові ігри, дискусії, моделювання практичних ситуацій тощо.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Поточний контроль |
Самостійна робота |
Модульна контрольна робота |
Екзамен |
20 балів |
10 балів |
30 балів |
40 балів |
Форма підсумкового контролю: екзамен.
Перелік основної літератури:
1. Гол Дж. Онлайнова журналістика / Джим Гол. — К. : К.І.С., 2005. — 344 с.
2. Крейг, Річард Інтернет-журналістика : робота журналіста та редактора у новинах ЗМІ / Р. Крейг ; пер. з англ. А. Іщенко. – К. : Києво-Могилянська академія, 2007. – 324с.
3. Куляс І. Ефективне виробництво теленовин : стандарти інформаційного мовлення; професійна етика журналіста-інформативника / Практичний посібник для журналістів / І. Куляс, О. Макаренко. – К. : ХББ, 2006. – 120 с.
4. Машкова С. Г. Интернет-журналистика : учебное пособие / С.Г. Машкова. – Тамбов : Изд-во Тамб. гос. техн. ун-та, 2006. – 80 с.
5. Коваленко О. Розвиток ІР технологій та нові можливості персональної (громадянської) журналістики. – К., 2006.
6. Потятиник Б. Медіа: ключі до порозуміння: Серія: Медіакритика. — Львів: ПАІС, 2004. — 312с.
7. Сахно О. Інтернет-ЗМІ і традиційні засоби масової інформації: конкуренція чи конвергенція. - К., 2006.
8. Чабаненко М. В. Інтернет-ЗМІ як складова частина системи засобів масової інформації України : монографія / Мирослава Вікторівна Чабаненко. – Запоріжжя : ЗНУ, 2011. – 183 с.
Мова викладання: українська.
- Викладач: Волковинський Олександр