Педагогічна практика займає важливе місце в системі підготовки майбутнього вчителя. Вона являє собою органічну складову навчально-виховного процесу вузу, забезпечуючи поєднання теоретичної підготовки студентів з психолого-педагогічних дисциплін з їх практичною діяльністю в школі. Практика відіграє системоутворюючу роль серед усіх форм навчальної діяльності студента у вузі, дозволяє засвоїти, проявити та передати одержані знання з педагогіки та педагогічної майстерності, а також збагатити і відкоригувати їх. Вона забезпечує безперервність та послідовність формування вмінь та навичок, професійне становлення майбутнього педагога.

Протягом педагогічної практики студенти-практиканти самостійно проводять різні види занять з учнями, знайомляться з роботою вчителя по спеціальності, приймають участь в навчально-виховній роботі з учнями та методичній роботі вчителів, виконують роль класного керівника, беруть участь в підготовці і проведенні батьківських зборів, в роботі шкільних університетів педагогічних знань для батьків, виконують завдання з фахових дисциплін, педагогіки та психології. В цілому зміст діяльності студентів в ході цієї практики повинен бути наближений до реальної професійної діяльності вчителя.

Метою педагогічної практики є формування динамічної гнучкості випускників педагогічних вузів при адаптації до нового соціально-педагогічного середовища, підготовка майбутніх педагогів до творчого виконання функціональних обов’язків вчителя та класного керівника.