АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Оптимізація текстів для Інтернет-ресурсів

 1. Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.

         Мета вивчення навчальної дисципліни "Оптимізація текстів для Інтернет-ресурсів" — набуття студентами теоретичних знань і практичних навичок розробки й оформлення інформаційних матеріалів у сфері Інтернет-журналістики, реклами і зв'язків з громадськістю задля досягнення максимального комунікаційного впливу та ефективності креативних стратегій через створення унікального контенту.

         Вивчення навчальної дисципліни "Оптимізація текстів для Інтернет-ресурсів" забезпечує засвоєння основних правил, прийомів і засобів створення унікальних текстів якісного сео-просування Інтернет-продуктів (веб-сторінок, сайтів). Студенти набувають практичні навички зі знаходження необхідної інформації, продукування ідей, пошуку аргументацій і створення ефективних цілеспрямованих інформаційних, рекламних та інших видів текстів. Дисципліна допомогає сформувати стійкі уявлення про те, що будь-який вид контенту створюється для реальних Інтернет-користувачів, яким потрібна актуальна, достовірна і релевантна інформація. Правильно виконана оптимізація сайту допоможе пошуковим системам відібрати по-справжньому корисні і дійсно потрібні для людей Інтернет-ресурси.

         Дисципліна "Оптимізація текстів для Інтернет-ресурсів" належить до вибіркових навчальних дисциплін: 2.2. Дисципліни вільного вибору студента. "Оптимізація текстів для Інтернет-ресурсів" має статус дисципліни професійної підготовки.

 

 2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної навчальної дисципліни. Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації, отриманої з різних джерел.

Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.

Здатність формувати інформаційний контент.

Здатність створювати медіапродукт.

Здатність ефективно просувати створений медійний продукт.

Здатність генерувати нові ідеї (креативність).

Здатність створювати унікальний медіа- і рекламний продукт.

Здатність орієнтуватися в різних сферах життя суспільства, які є об’єктом висвітлення у комунікаційній практиці та з якими пов’язаний тематичний зміст і проблематика матеріалів.

Здатність готувати, редагувати, аналізувати й критично оцінювати авторські матеріали для різних ЗМІ.

Здатність розуміти змістову й структурно-композиційну специфіку журналістських матеріалів, володіти технологією їх створення, застосовувати інноваційні підходи при створенні медіатекстів.

Здатність верифікувати інформацію, аналізувати факти.

Здатність створювати ефективні рекламні та PR-комунікації.

Здатність застосовувати інноваційні технології в галузі рекламної та PR-діяльності, створювати рекламний та PR-продукт на основі творчих методик та впровадження нових ідей.

Здатність використовувати ЗМІ та Інтернет-ресурси для вирішення професійних завдань.

Здатність ефективно використовувати стилістичні норми сучасної української мови у практичній діяльності.

 

3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Модуль 1. Головні засоби оптимізації текстів для Інтернет-ресурсів.

Тема 1. Предмет, завдання курсу. Загальні уявлення про оптимізацію текстів для Інтернет-ресурсів.

Тема 2. Копірайтинг, рерайтинг як основа рекламних і комерційних текстів.

Тема 3. Семантичне ядро тексту. Роль і значення ключових слів, правила їхнього розташування в тексті.

Тема 4. Релевантність контенту. Особливості складання інформативних і комерційних текстів. Засоби підвищення якості текстів, що краще продаються.

Тема 5. Заспамленість тексту, умови зниження критичного рівня. Стоп-слова і мовленнєві шаблони, що знижують інформативну впливовість тексту.

Тема 6. Підвищення унікальності тексту. Програмне забезпечення для перевірки текстів на унікальність.

Тема 7. Формування дієвої структури веб-сторінок: оптимізація мета-тегів.

Тема 8. Семантичний аналіз тексту. Водність тексту, зменшення кількості малозначимих слів, підвищення інформативності.

Тема 9. Архітектоніка тексту, її вплив на успішне сприйняття тексту пошуковими системами і людиною.

Тема 10. Модель AIDA, її використання в копірайнгу і рерайтингу задля підвищення цінової вартості тексту. Підвищення ефективності нейму.

 

4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни:

Кількість кредитів: ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, практичних – 20, самостійна робота – 80).

5. Форма семестрового контролю: залік.

 

6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни (прізвище, ім’я, по батькові, науковий ступінь, вчене звання).

Викладання цієї навчальної дисципліни забезпечуватиме Волковинський Олександр Сергійович, доктор філологічних наук, професор.

 

7. Перелік основної літератури.

1.      Мар’їна О. Інструментальні методи моделювання поведінки користувачів та критеріїв ранжування науково-інформаційних порталів у веб-просторі // Бібліотечний вісник. — К, 2014. — № 4. — С. 22—26.

2.      Замковий О. В. Застосування типізації веб-простору та агентного підходу для покращення результатів пошуку в Інтернет // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. — К, 2011. — С. 91—96. — (Серія «Фізико-математичні науки»; Вип. 2).

3.      Крохина О. И., Полосина М. Н., Рубель А. В., О. И. Сахно, Селин Е. В., М. С. Ханина. Первая книга SEO-копирайтера. Как написать текст для поисковых машин и пользователей. — М.: «Инфа-Инженерия», 2012. — 216 с.

4.      Питер Кент. Поисковая оптимизация для чайников, 4-е издание = Search Engine Optimization For Dummies, 4th Edition. — М.: «Вильямс», 2011. — 432 с.

5.      Каплунов Д. Нейрокопирайтинг. 100+ приемов влияния с помощью текста. — М. : Эксмо, 2016. — 352 с.

6.      Панда П. Копирайтер, расти! О продающих текстах и профессиональном росте. — М. : Питер, 2016. — 224 с

7.      Ortiz-Cordova, A. and Jansen, B. J. (2012) Classifying Web Search Queries in Order to Identify High Revenue Generating Customers. Journal of the American Society for Information Sciences and Technology. 63(7), 1426 – 1441.

8.      Beel, Jöran and Gipp, Bela and Wilde, Erik (2010). "Academic Search Engine Optimization (ASEO): Optimizing Scholarly Literature for Google Scholar and Co." (PDF). Journal of Scholarly Publishing. pp. 176–190. Retrieved April 18, 2010.

9.      Brian Pinkerton. "Finding What People Want: Experiences with the WebCrawler" (PDF). The Second International WWW Conference Chicago, USA, October 17–20, 1994. Retrieved May 7, 2007.

10.                       Zoltan Gyongyi & Hector Garcia-Molina (2005). "Link Spam Alliances" (PDF). Proceedings of the 31st VLDB Conference, Trondheim, Norway. Retrieved May 9, 2007.