Опис (анотація): Кризові комунікації – дисципліна, яка розглядає комунікативні технології впливу на масову свідомість з метою зменшення негативні наслідки кризи у державній, політичній, економічній галузях.
Тип: цикл професійної підготовки (вибіркова).
Термін вивчення: 3 курс (5 семестр).
Кількість кредитів: 4 кредитів ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.
Викладацький склад: кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики Лівіцька О.В.
Мета курсу: з’ясувати й осмислити основні поняття антикризових комунікаційних технологій; охарактеризувати основні типи кризових комунікацій, з’ясувати основні пункти стандартного плану антикризових PR-дій, заходи щодо запобігання паніці, стресам, чуткам у разі виникнення кризової ситуації, поради і рекомендації стосовно дій прес-секретаря під час кризової події.
Основні завдання дисципліни:
1) ознайомити з теорією антикризових комунікацій, теоретичними засадами комунікативних стратегій та інформаційної політики в кризових ситуаціях;
2) засвоїти методи спеціального інформаційного впливу в умовах кризи;
3) вивчити стратегії та практики проведення інформаційних антикризових заходів в державній, політичній та економічній галузях;
4) сформувати навички використання методики та методології протидії інформаційним ударам в умовах кризових комунікацій;
5) дослідити ефективність комунікацій в умовах кризи.
Результати навчання: студенти мають знати теоретичні засади комунікативних стратегій та інформаційної політики в кризових ситуаціях; особливості, складові кризових комунікацій та кризового управління на корпоративному та державному рівнях; методи спеціального інформаційного впливу в умовах кризи; інструментарії ефективної протидії інформаційним атакам.
Студенти мають уміти практично використовувати сучасні методи інформаційного впливу в умовах кризових комунікацій; реалізовувати теоретичні знання з основ кризових комунікацій у різних ситуаціях політичної та комерційної конкурентної боротьби; протидіяти інформаційним атакам в умовах кризи; ефективно управляти інформаційними потоками в умовах кризи.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання тестових завдань, створення та розв'язання проблемних ситуацій, виконання вправ, конспектування навчального матеріалу, робота з таблицями, опрацювання наукової літератури, конференції, дискусії тощо.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування, контрольні роботи та зрізи та ін.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Денна форма навчання |
|||
Поточний контроль |
Самостійна робота |
Модульна контрольна робота |
Іспит |
25 балів |
10 балів |
25 балів |
40 балів |
Форма підсумкового контролю: іспит.
Перелік основної літератури:
1. Богданов Е., Зазыкин В. Психологические основы Паблик рилейшнз. – СПб., 2003. – 380 с.
- Гринберг А.С., Король И.А. Информационный менеджмент. – М., 2003. -288 с.
- Зарецкая Е. Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации.— М.: Дело,
1999.— 480 с.
- Зверинцев А. Коммуникационный менеджмент. Рабочая книга менеджера по PR. –
СПб., 2007. – 424 с.
5. Карпухин О., Макаревич Э. Формирование масс. Природа общественных связей и
технология паблик рилейшнз. – М., 2001. – 312 с.
6. Коммуникации в кризисных ситуациях: Общий курс. / Пер. с англ. Л. Пигнастой. –
М., 2004. – 240 с.
7. Ольшевский А.С. Антикризисный PR и консалтинг. – СПб., 2003. –.318 с.
8. Почепцов Г. Г. Теорія комунікації. — К.: Видавничий центр "Київський ун-т", 1999. — 308 с.
9. Жлуктенко Ю .А., Зиндер Л. Р. Интонация. – К.: Изд-во КГУ, 1978. – 248 с.
10. Різун В. В. Маси.— К.: Видавничий центр “Київський університет”, 2003.— 118 с.
11. Торсуева И. Г. Интонация и смысл высказывания. - М.: Наука, 1979. – 212 с.
Мова викладання: українська.
- Викладач: Волковинський Олександр