Опис (анотація): Проблематика ЗМІ і реклами – дисципліна, яка присвячена вивченню проблем та особливостей функціонування медіапростору України, а також рекламного контенту; критичного осмислення інформаційного змісту, що виробляється медіа та копірайтерами, знайомить із політико-економічною, соціальною, міжнародною проблематикою у ЗМІ та рекламі, особливостями її відображенням у медіа та рекламі зарубіжних країн, а також провідних загальнонаціональних та регіональних українських ЗМІ.
Тип: цикл професійної підготовки (вибіркова).
Термін вивчення: 2 курс (3 семестр).
Кількість кредитів: 5 кредитів ECTS: всього120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.
Викладацький склад: кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики Лівіцька О.В.
Мета курсу: сформувати комплексний професійний погляд на проблематику ЗМІ і реклами, навички аналітично, критично та неупереджено вивчати особливості та тенденції її висвітлення у різних медіа-ресурсах; вміння застосовувати набуті навички у практичній та професійній діяльності журналіста, редактора, медіа-спеціаліста, копірайтера тощо.
Основні завдання дисципліни:
1) ознайомити студентів з методами та механізмами визначення проблематики ЗМІ і реклами та особливостей розвитку сучасного медіапростору загалом;
2) забезпечити засвоєння студентами основних принципів категорій, тенденцій та закономірностей вирішення проблем сучасного українського суспільства;
3) розкрити специфіку жанрової своєрідності матеріалів, в яких висвітлюється політична, економічна, соціальна, міжнародна проблематика;
4) сформувати навички застосування знань та методів дослідження політичних, економічних, соціальних, міжнародних проблем при підготовці продуктів ЗМІ та реклами.
5) оволодіти практичними навичками аналітика та критика медіаматеріалів та реклами.
Результати навчання: студенти мають знати основні проблеми та проблематику ЗМІ і реклами. Студенти мають уміти готувати аналітичні доповіді, есе, статті та різні рекламні тексти з досліджуваної проблеми, проблематики.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання тестових завдань, створення та розв'язання проблемних ситуацій, виконання вправ, конспектування навчального матеріалу, робота з таблицями, опрацювання наукової літератури, конференції, дискусії тощо.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування, контрольні роботи та зрізи та ін.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Денна форма навчання |
|||
Поточний контроль |
Самостійна робота |
Модульна контрольна робота |
Залік |
40 балів |
10 балів |
40 балів |
100 балів |
Форма підсумкового контролю: залік.
Перелік основної літератури:
1. Гриценко О.М., Шкляр В.І. Основи теорії міжнародної журналістики / Ред. В.В.Різун. - К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2002. - 304 с.
2. Іванов В. Ф., Сердюк В. Є. Журналістська етика: Підручник / Валерій Іванов, Володимир Сердюк. 2-е вид., випр - К.: Вища школа, 2007. -231 с.
3. Копистинська І. Проблематика засобів масової комунікації : Курс лекцій для студентів відділення «Журналістика» у 2-х частинах. Частина 1 / Ірина Копистинська. - Чернівці: ЧНУ імені Юрія Федьковича [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://do.gendocs.ru/docs/index-22336.html
4. Москаленко А.З., Губерський Л.В., Іванов В.Ф. Основи масово-інформаційної діяльності : підручник / А.З. Москаленко, Л.В. Губерський, В.Ф. Іванов. - К., 1999. - 634 с.
5. Потятиник Б. Медіа: ключі до розуміння. Серія: Медіакритика Борис Потятиник. - Львів: ПАІС, 2004. -312 с.
6. Проблематика ЗМІ: навч. посіб. : у 2 т. - т. 1. [ред. і упоряд. О. Холод ; автори: О. Баришполець, М. Веклик, О. Холод та ін.]. - К., 2010. — . Т. 1 : Вступ. Концептуальні засади та зміст курсу. Політична журналістика. Економічна проблематика. Екологічна проблематика. Медіаекологія. Наука і техніка. Проблеми культури на сторінках сучасних видань. Соціальна проблематика ЗМІ. - К. : Київський міжнародний університет, 2010.-521 с.
7. Проблематика периодической печати: учеб. пособие / Под ред. Г.С. Вычуба и Т.Н. Фроловой. - М. : ИМПЭ им. A.C. Грибоедова, 2008. -112 с.
8. Чічановський A.A., Шкляр В.І. Політика. Преса. Влада / А.А.Чічановський, В.І.Шкляр. — Київ—Москва: Слов'янський діалог, 1993. —68 с.
9. Фролова Т. И. Социальная журналистика и ее роль в общественном диалоге / Т. И. Фролова Учеб. пособие. — М.: Пульс, 2003. — 44 с.
Ю.Ясавеев И. Социальные проблемы и медиа : конструкционистское прочтение / И. Ясавеев. - Saarbrücken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010.-232 с.
Мова викладання: українська.
- Викладач: Волковинський Олександр
- Викладач: Сімашова Анастасія