Опис (анотація): Проблематика ЗМІ і реклами дисципліна, яка присвячена вивченню проблем та особливостей функціонування медіапростору України, а також рекламного контенту; критичного осмислення інформаційного змісту, що виробляється медіа та копірайтерами, знайомить із політико-економічною, соціальною, міжнародною проблематикою у ЗМІ та рекламі, особливостями її відображенням у медіа та рекламі зарубіжних країн, а також провідних загальнонаціональних та регіональних українських ЗМІ.

Тип: цикл професійної підготовки (вибіркова).

Термін вивчення: 2 курс (3 семестр).

Кількість кредитів: 5 кредитів ECTS: всього120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.

Викладацький склад: кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики Лівіцька О.В.

Мета курсу: сформувати комплексний професійний погляд на проблематику ЗМІ і реклами, навички аналітично, критично та неупереджено вивчати особливості та тенденції її висвітлення у різних медіа-ресурсах; вміння застосовувати набуті навички у практичній та професійній діяльності журналіста, редактора, медіа-спеціаліста, копірайтера тощо.

Основні завдання дисципліни:

1)       ознайомити студентів з методами та механізмами визначення проблематики ЗМІ і реклами та особливостей розвитку сучасного медіапростору загалом;

2)       забезпечити засвоєння студентами основних принципів категорій, тенденцій та закономірностей вирішення проблем сучасного українського суспільства;

3)    розкрити специфіку жанрової своєрідності матеріалів, в яких висвітлюється політична, економічна, соціальна, міжнародна проблематика;

4)       сформувати навички застосування знань та методів дослідження політичних, економічних, соціальних, міжнародних проблем при підготовці продуктів ЗМІ та реклами.

5)       оволодіти практичними навичками аналітика та критика медіаматеріалів та реклами.

Результати навчання: студенти мають знати основні проблеми та проблематику ЗМІ і реклами. Студенти мають уміти готувати аналітичні доповіді, есе, статті та різні рекламні тексти з досліджуваної проблеми, проблематики.

Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання тестових завдань, створення та розв'язання проблемних ситуацій, виконання вправ, конспектування навчального матеріалу, робота з таблицями, опрацювання наукової літератури, конференції, дискусії тощо.

Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування, контрольні роботи та зрізи та ін.

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

Денна форма навчання

Поточний

контроль

Самостійна

робота

Модульна контрольна робота

Залік

 

 

40

балів

 

 

10

балів

 

 

40

балів

 

 

100

балів

 

Форма підсумкового контролю: залік.

Перелік основної літератури:

1.      Гриценко О.М., Шкляр В.І. Основи теорії міжнародної журналістики / Ред. В.В.Різун. - К.: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2002. - 304 с.

2.      Іванов В. Ф., Сердюк В. Є. Журналістська етика: Підручник / Валерій Іванов, Володимир Сердюк. 2-е вид., випр - К.: Вища школа, 2007. -231 с.

3.      Копистинська І. Проблематика засобів масової комунікації : Курс лекцій для студентів відділення «Журналістика» у 2-х частинах. Частина 1 / Ірина Копистинська. - Чернівці: ЧНУ імені Юрія Федьковича [Електронний ресурс] // Режим доступу: http://do.gendocs.ru/docs/index-22336.html

4.      Москаленко А.З., Губерський Л.В., Іванов В.Ф. Основи масово-інформаційної діяльності : підручник / А.З. Москаленко, Л.В. Губерський, В.Ф. Іванов. - К., 1999. - 634 с.

5.      Потятиник Б. Медіа: ключі до розуміння. Серія: Медіакритика Борис Потятиник. - Львів: ПАІС, 2004. -312 с.

6.      Проблематика ЗМІ: навч. посіб. : у 2 т. - т. 1. [ред. і упоряд. О. Холод ; автори: О. Баришполець, М. Веклик, О. Холод та ін.]. - К., 2010. — . Т. 1 : Вступ. Концептуальні засади та зміст курсу. Політична журналістика. Економічна проблематика. Екологічна проблематика. Медіаекологія. Наука і техніка. Проблеми культури на сторінках сучасних видань. Соціальна проблематика ЗМІ. - К. : Київський міжнародний університет, 2010.-521 с.

7.      Проблематика периодической печати: учеб. пособие / Под ред. Г.С. Вычуба и Т.Н. Фроловой. - М. : ИМПЭ им. A.C. Грибоедова, 2008. -112 с.

8.      Чічановський A.A., Шкляр В.І. Політика. Преса. Влада / А.А.Чічановський, В.І.Шкляр. — Київ—Москва: Слов'янський діалог, 1993. —68 с.

9.      Фролова Т. И. Социальная журналистика и ее роль в общественном диалоге / Т. И. Фролова Учеб. пособие. М.: Пульс, 2003. — 44 с.

Ю.Ясавеев И. Социальные проблемы и медиа : конструкционистское прочтение / И. Ясавеев. - Saarbrücken : LAP LAMBERT Academic Publishing, 2010.-232 с.

Мова викладання: українська.