Блогінг і соціальні мережі – дисципліна, в якій розглядаються принципи роботи журналіста в мережевих ЗМІ, соціальних мережах, блогах; розкриває особливості виникнення та функціонування соціальних медіа, здійснення комунікації та пошук інформації у найпоширеніших соціальних мережах світу.
Мета вивчення навчальної дисципліни: розглянути та проаналізувати історію створення та сучасний стан соціальних мереж та блогів, проаналізувати можливості здійснення комунікації, позитивні та негативні риси існування соціальних мереж та блогів.
Курс пов’язаний з такими дисциплінами, як: «Теорія масової комунікації», «Теорія та історія соціальних комунікацій», «Методологія соціальних комунікацій».
Заплановані результати навчання:
знання
l основи існування та функціонування соціальних медіа;
l особливості механізмів спілкування у соцмережевому просторі;
l можливості пошуку та поширення інформації через соціальні мережі;
l спеціальні інструменти комунікації (хештеги, акаунти, сервіси, маркери і т.д.);
l принципи дезінформації і маніпуляції масовою свідомістю в соціальних мережах.
l специфіку блогосфери та види блогів;
l особливості правового статусу інтернет-видань, охорони прав інтелектуальної власності та можливостей захисту прав журналістів інтернет-ЗМІ у судовому порядку.
уміння
· аналізувати соціальні мережі як інформаційний ресурс;
· створювати, вести та закривати аккаунти в різних соціальних мережах (Facebook, Twitter, Вконтакте, Flicr, Instagram, Однокласники, LinkedIn, Qzone, Reddit і т.д.);
· опираючись на знання психологічних особливостей масових явищ, адекватно сприймати аудиторію соціальних мереж, активність аудиторії (флешмоб, подія, пост, репост, коментар, тролінг тощо);
· розпізнавати фейкову інформацію в соціальних мережах, вміти реагувати на неї;
· проводити виміри аудиторії в соціальних мережах;
· підтримувати веблоги.
навички
· створювати сучасні соціальні медіа;
· використовувати можливості соціальних медіа для розкрутки журналістських проектів.
інші компетентності
· поглиблено пізнати технології формування, організації та використання інформаційних ресурсів;
· усвідомлювати зв’язок інтернет – журналістика.
Зміст навчальної дисципліни за модулями і темами
Змістовий модуль 1. Блогінг і соціальні мережі як засіб комунікації
1. Історія соціальних мереж, їх структура та принципи роботи.
2. Популяризація журналістської продукції в соціальних мережах.
3. Особливості мережевого спілкування.
4. Акаунти відомих особистостей (журналістів, політиків, офіційних осіб та ін.).
5. Інструменти активності користувачів у соціальних мережах.
6. Функціонування української блогосфери. Блог як платформа.
для журналіста.
7. Особливості блогерської мови
8. Професійні стандарти блогосфери.
9. Етичні стандарти блогосфери.
10. Стандарти взаємодії блогерів і адміністрації сайту.
Обсяг вивчення навчальної дисципліни
Кількість кредитів: ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: лекційних – 20, практичних – 20, самостійна робота – 80).
Форма підсумкового контролю: залік.
Викладацький склад: Лівіцька О.В. – кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики.
Перелік основної літератури:
1. Артамонова І. Тенденції становлення та перспективи розвитку інтернет-журналістики в Україні : монографія / І. Артамонова. – Донецьк : Лебідь, 2009. – 416 с.
2. Гол Д. Онлайнова журналістика / Д. Гол; пер. з англ. К. Булкін. – К. : К.І.С., 2005. – 344 с.
3. Зернецька О. В. Глобальний розвиток систем масової комунікації і
міжнародні відносини.— К. : Освіта, 1999. – 351 с.
4. Крейг Р. Інтернет-журналістика. Робота журналіста і редактора у нових ЗМІ / Р. Крейг. – К, 2007. – 324 с.
5. Матвієнко В. Я. Соціальні технології. – К. : Українські пропілеї, 2001. – 446 с.
6. Онищенкл О.С. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства: монографія /О.С. Онищенко та ін. – Київ, 2014. – 258 с.
7. Онищенкл О.С. Соціальні мережі як чинник розвитку громадянського суспільства : монографія /О.С. Онищенко та ін. – К. : НБУВ, 2013. – 248 с.
8. Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навчальний посібник / Б. Потятиник. – Л. : ПАІС, 2010. – 243 с.
9. Потятиник Б. Медіа: ключі до розуміння / Б. Потятинник. – Львів : ПАІС, 2004. – 312 с. – (Серія «Медіакритика»).
10. Чекмишев О.В., Ярошенко Л.А. Основи якісного блогерства: навчальний посібник // Асоціація «Спільний простір», Комітет «Рівність можливостей» / О.В. Чекмишев, Л.А. Ярошенко. – К. : 2014, ФОП А.М.Рудницька. – с. 48
- Викладач: Волковинський Олександр