- Викладач: Дуткевич Тетяна
- Викладач: Панчук Наталія
Анотація. Для особистості майбутнього психолога та соціального працівника розвиток сенситивності є важливим завданням. Сенситивність – це особистісна характеристика, що передбачає підвищену чутливість до себе, людей та подій; це здатність людини відчувати, розрізнювати і реагувати на зовнішні подразники. Сенсити́вність — характерологічна особливість людини, яка проявляється в підвищеній чутливості до подій, що відбуваються з нею, емоційну чутливість, емоційність. У сенситивності проявляється чутливість до психічних станів інших, їх прагнень, цінностей та цілей. Сенситивність передбачає наявність емпатії — здатності до відчування, емоційного резонансу та переживання інших. Сенситивність – це цілісна, загальна властивість особистості, здатність передбачати (прогнозувати) почуття, думки і поведінку інших.
У професійній діяльності психолога та соціального працівника є важливою здатність розуміти почуття, думки та поведінку інших людей. Психолог та соціальний працівник повинні вміти відчувати почуття людини, розуміти їх емоційні стани та інтерпретувати поведінку. Тому сенситивність є важливою професійно значимою якістю психолога та соціального працівника. Її можна розвивати у тренінгу сенситивності.
«Тренінг сенситивності» належить до вибіркових освітніх компонентів професійної підготовки, на вивчення якої передбачається 4 кредити ЄКТС (всього 120 год.), з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних, з них 40 год. лабораторних занять; 80 годин – самостійна робота.
3. Мета та завдання курсу
Предметом вивчення навчального курсу є розвиток психологічної сенситивності та спостережливості як здатності фіксувати й запам'ятовувати всю сукупність сигналів, одержуваних від іншої людини або групи.
Метою викладання навчальної дисципліни «Тренінг сенситивності» є розкриття загальних закономірностей та формування у студентів теоретичних уявлення та практичних вмінь розуміти інших, розвиток чутливості до групового процесу, сприймання поведінки інших, розвиток власних можливостей сенситивності як якості особистості й усвідомлення необхідності відмежування почутого, побаченого та відчутого від думок і почуттів, які виникають при цьому, з метою розуміння та прогнозування поведінки інших людей та налагодження з ними ефективної взаємодії.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Тренінг сенситивності» є:
- підвищити рівень саморозуміння та розуміння інших;
- удосконалити здатність розуміти і прогнозувати поведінку іншого та передбачати свою реакцію на неї;
- розвивати психологічну спостережливість як здібність фіксувати і запам'ятовувати сигнали, що отримуються від іншої людини або групи людей;
- пізнати себе та інших людей у сфері комунікації;
- розширити почуттєве розуміння групових процесів;
- набути навичок сприйняття, аналізу та використання невербальних засобів у спілкуванні, побудови стратегій спілкування та впливу на інших людей;
- удосконалити самоконтроль за власними емоційними станами та прогнозувати свою поведінку.
- Викладач: Дідик Наталя Михайлівна
- Викладач: Дорофей Світлана
- Викладач: Дідик Наталя Михайлівна
- Викладач: Дуткевич Тетяна
- Викладач: Панчук Наталія
- Викладач: Савіцька Ольга Вікторівна
Метою викладання навчальної дисципліни “Психологія екстремальних ситуацій” є збагачення студентів знаннями про психічні процеси і стани особистості, що виникають під час взаємодії людини з екстремальними ситуаціями і психологічних особливостей особистості, які впливають на цей процес.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Психологія екстремальних ситуацій” є ознайомити студентів з основними поняттями, практичними аспектами психології екстремальних ситуацій, пов’язаними з діяльністю та поведінкою людини в екстремальних умовах.
- Викладач: Куриця Денис