Анотація. Для особистості майбутнього психолога та соціального працівника розвиток сенситивності є важливим завданням. Сенситивність – це особистісна характеристика, що передбачає підвищену чутливість до себе, людей та подій; це здатність людини відчувати, розрізнювати і реагувати на зовнішні подразники. Сенсити́вність — характерологічна особливість людини, яка проявляється в підвищеній чутливості до подій, що відбуваються з нею, емоційну чутливість, емоційність. У сенситивності проявляється чутливість до психічних станів інших, їх прагнень, цінностей та цілей. Сенситивність передбачає наявність емпатії — здатності до відчування, емоційного резонансу та переживання інших. Сенситивність – це цілісна, загальна властивість особистості, здатність передбачати (прогнозувати) почуття, думки і поведінку інших.

У професійній діяльності психолога та соціального працівника є важливою здатність розуміти почуття, думки та поведінку інших людей. Психолог та соціальний працівник повинні вміти відчувати почуття людини, розуміти їх емоційні стани та інтерпретувати поведінку. Тому сенситивність є важливою професійно значимою якістю психолога та соціального працівника. Її можна розвивати у тренінгу сенситивності.

«Тренінг сенситивності» належить до вибіркових освітніх компонентів професійної підготовки, на вивчення якої передбачається 4 кредити ЄКТС (всього 120 год.), з них: денна форма навчання –  40 год. аудиторних, з них 40 год. лабораторних занять; 80 годин – самостійна робота.

 

3. Мета та завдання курсу

Предметом вивчення навчального курсу є розвиток психологічної сенситивності та спостережливості як здатності фіксувати й запам'ятовувати всю сукупність сигналів, одержуваних від іншої людини або групи.

Метою викладання навчальної дисципліни «Тренінг сенситивності» є розкриття загальних закономірностей та формування у студентів теоретичних уявлення та практичних вмінь розуміти інших, розвиток чутливості до групового процесу, сприймання поведінки інших, розвиток власних можливостей сенситивності як якості особистості й усвідомлення необхідності відмежування почутого, побаченого та відчутого від думок і почуттів, які виникають при цьому, з метою розуміння та прогнозування поведінки інших людей та налагодження з ними ефективної взаємодії.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Тренінг сенситивності» є:

- підвищити рівень саморозуміння та розуміння інших;

- удосконалити здатність розуміти і прогнозувати поведінку іншого та передбачати свою реакцію на неї;

- розвивати психологічну спостережливість як здібність фіксувати і запам'ятовувати сигнали, що отримуються від іншої людини або групи людей;

- пізнати себе та інших людей у сфері комунікації;

- розширити почуттєве розуміння групових процесів;

- набути навичок сприйняття, аналізу та використання невербальних засобів у спілкуванні, побудови стратегій спілкування та впливу на інших людей;

- удосконалити самоконтроль за власними емоційними станами та прогнозувати свою поведінку.


Навчальний курс «Діагностичні та дослідницькі методи психології:

Технологія психологічних досліджень» є нормативною дисципліною для

підготовки фахівців першого (бакалаврського рівня вищої освіти) за

освітньо-професійною програмою Практична психологія спеціальності 053

Психологія галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки. Предметом

вивчення навчальної дисципліни є загальні відомості про наукове

психологічне дослідження та систему застосовуваних в ньому методів.

Метою викладання навчальної дисципліни «Діагностичні та

дослідницькі методи психології: Технологія психологічних досліджень» є

ознайомлення студентів із теоретичними положеннями про технологію

наукових психологічних досліджень, формування практичних умінь

проведення психологічного дослідження, вироблення базових умінь і

навичок, необхідних експериментатору в практичній діяльності, формування

та розвиток професійно та особистістно важливих якостей у майбутніх

фахівців.

Метою викладання навчальної дисципліни «Педагогіка та історія педагогіки» є засвоєння студентами цілісної системи теоретичних знань із педагогіки як науки про виховання та навчання людини, про історію розвитку освіти, школи і педагогічної думки у світу в різні суспільно-економічні формації, формування здатності та готовності до їх застосування в професійно-педагогічній діяльності.