Метою викладання навчальної дисципліни «Практикум з профілактики  емоційного вигорання корекційних педагогів», є формування у здобувачів системи знань, умінь та навичок необхідних для ефективного виконання функціональних обов’язків спеціального педагога; особистісно-професійний розвиток, що пов’язаний з профілактикою «емоціійного вигорання», формування досвіду здобувачів щодо пошуку, добору та адаптації шляхів та методів для здійснення діагностики, профілактичних заходів та визначення напрямів подолання симптомів професійного та емоційного вигорання корекційного педагога.


Мета викладання навчальної дисципліни  “ Навчання дітей із ЗПР в інклюзивних закладах” є дати  студентам теоретико-методологічні знання з психолого-педагогічних основ затримки психічного розвитку; сформувати практичні навички психолого-педагогічного вивчення дітей із затримкою психічного розвитку різного етіопатогенезу; розкрити структуру, зміст та напрямки навчально-виховної та корекційно-розвивальної  роботи з даною категорією дітей у загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни Навчання дітей із ЗПР в інклюзивних закладах” є: розкриття обґрунтування теоретико-практичних основ змісту, сутності та психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку в  загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; вивчення напрямків та етапів підготовки майбутніх спеціалістів до практичної розробки та проведення системи корекційно –розвивальної роботи з дітьми із ЗПР; .

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми :знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: про основні прояви затримки психічного розвитку у навчально-виховному процесі, рівень розвитку навчальної мотивації у даної категорії дітей; про зміст психолого-педагогічної та корекційно-розвивальної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку різних вікових груп; про варіативні форми організації навчально-виховного процесу в дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; завдання корекційно-розвиваючого навчання, про технології та системи корекційно-розвиваючого навчання та їх нормативно-документальне забезпечення в загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; сучасні технології корекційно-розвивальної роботи, особливості впровадження нових програм і методик у навчально-виховний процес загальноосвітніх дошкільних та шкільних інклюзивних закладів; особистісний, пізнавальний, мовленнєвий, емоційно-вольовий та психомоторний розвиток дітей із ЗПР; розвиток мотиваційного, орієтовно-операційного та регулятивного компонентів навчальної діяльності у цієї категорії дітей.

Уміння: розробляти педагогічні корекційні програми для різних категорій дітей із затримка психічного розвитку , враховуючи вікові та психофізичні ознаками; аналізувати і проводити корекційні, індивідуальні та групові заняття; відокремлювати професійні якості спеціального педагога; аналізувати діяльність учнів із затримка психічного розвитку під час уроків, враховуючи якості пізнавального процесу та в позаурочний час; розробляти, проводити та аналізувати уроки в початкових та старших класах інклюзивних закладів; набуття умінь щодо розробки та проведення корекійно-розвивальних занять з формування сенсорно-перцептивної діяльності еталонних уявлень мисленнєвої діяльності наочно-образного і словесно-логічного мислення, мовленнєвої діяльності та спілкування, особистості, вольової та потребово-мотиваційної сфери, дрібної моторики та координації рухів у дітей із ЗПР.

Навички: розробки та організації корекційно-розвивальних занять з дітьми із різними формами затримка психічного розвитку; складання психолого-педагогічної характеристики на них; використання різних форм, методів і засобів при проведені корекційно-розвивальних групових та індивідуальних занять; правильної організації та проведення педагогічних занять в дошкільних та шкільних інклюзивних закладах; використання форм, методів, засобів і прийомів у навчально-виховному та корекційно-розвивальному процесі дошкільних та шкільних інклюзивних закладів.


Практикум містить розробки лекційних, практичних, тренінгових занять, спрямованих на засвоєння інформації з питань особливостей розвитку синдрому емоційного вигорання у професійній діяльності та формування вмінь, практичних  навичок та компетентностей  конструктивного вирішення складних педагогічних ситуацій, профілактики та подолання емоційної напруженості корекційних педагогів.