Програма навчальної дисципліни «Психологія дитини з інтелектуальними порушеннями» укладена відповідно до освітньої програми підготовки фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Вивчення дисципліни передбачає формування стійких уявлень про закономірності психічного розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями та розуміння психологічних механізмів корекції їхнього психічного розвитку для ефективної реалізації завдань навчання та виховання. Зміст дисципліни базується на дисциплінах медичного і загального психолого-педагогічного циклу, та в свою чергу є основою для вивчення дисциплін спеціального психолого-педагогічного циклу та спеціальних методик.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є особливості розвитку психіки дітей з інтелектуальними порушеннями.

Міждисциплінарні зв’язки: базуються на анатомо-фізіологічних дисциплінах, загальній, віковій та педагогічній психології, є основою для вивчення корекційної психопедагогіки та спеціальних методик викладання навчальних предметів.

Мета: ознайомити студентів із своєрідністю психічного розвитку дітей з інтелектуальними порушеннями; формувати вміння забезпечувати умови оптимального психічного розвитку дітей; виховувати гуманне ставлення до дітей з інтелектуальними порушеннями.



Курс клініка інтелектуальних порушень розкриває особливості психічної діяльності дітей з порушенням інтелекту, дає уявлення про етіологію, патогенез, психічні порушення залежно від міри важкості інтелектуального дефекту; показує клінічні форми, їх перебіг, шляхи компенсації, профілактики; визначає роль і значення корекційного педагога і спеціального психолога в системі медико-психолого-педагогічної реабілітації.