Мета вивчення навчальної дисципліни – формування системи знань, вмінь та практичних навик щодо використання творчого підходу (креативного мислення) при прийнятті економічних та управлінських рішень, розв’язання економічних задач.

Компетентності навчання: пояснювати концепції розвитку креативної економіки та креативних індустрій; проявляти навики креативного мислення та застосовувати техніки стимулювання творчої діяльності; проводити аналіз функціонування та розвитку суб’єктів господарювання в умовах формування креативного середовища; розробляти креативні проєкти економічного розвитку на мікрорівні; використовувати інструментарій креативного менеджменту; застосовувати аналітичний та інформаційно-цифровий інструментарій для розробки нестандартних, креативних управлінських рішень.

Очікуванні результати навчання з дисципліни: здатність охарактеризувати сутність, особливості формування та показники розвитку креативної економіки; здатність досліджувати та аналізувати тренди розвитку креативних індустрій; здатність розуміти нормативно-правові та інституційні основи економічних відносин у креативній економіці; здатність до організації різних форм підприємництва в креативних індустріях та управління ними; здатність до міжособистісної взаємодії та командної роботи; здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; навики використання інформаційних та цифрових технологій щодо розробки креативних рішень тощо.

Вивчення дисципліни: спрямований на підготовку висококваліфікованого фахівця, який в повній мірі володітиме методикою біржової діяльності, буде розуміти алгоритм здійснюваних операцій та вміння проведення біржових торгів. Студент протягом проходження курсу вивчає механізм організації і технології здійснення біржової діяльності товарних бірж в нашій країні та в країнах з ринковою економікою

Рівень вищої освіти

перший

Ступінь вищої освіти

бакалавр

галузь знань 07 Управління та адміністрування 

спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

 

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Товарознавство: товарознавство непродовольчих товарів» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 07 Управління та адміністрування  спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.

Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки, нормативна.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є: науково-теоретичні засади товарознавства та споживчі властивості непродовольчих товарів, що зумовлюють їх споживчу цінність і здатність задовольняти потреби споживачів.

Міждисциплінарні зв’язки: хімія та основи екології, методологія і організація наукових досліджень, управління безпечністю товарів, експертиза товарів, пакування та зберігання товарів.

Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:

1.     Теоретичні основи товарознавства.

2.     Товарознавство непродовольчих товарів.

Метою викладання навчальної дисципліни «Товарознавство: товарознавство непродовольчих товарів» є надання студентам системи знань щодо наукових основ формування системного підходу до пізнання товару, щодо принципів і методів теоретичного товарознавства товарів широкого споживання, закономірностей формування споживних властивостей непродовольчих товарів, якості та асортименту непродовольчих товарів, факторів їх формування, контролю і зберігання непродовольчих товарів, обігу і споживання, конкурентоспроможності непродовольчих товарів, кодування та маркування.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Товарознавство: товарознавство непродовольчих товарів» є:

·        засвоєння ролі товарознавства, як наукової дисципліни у розвитку суспільства;

·        вивчення єдиної технічної та соціальної політики в галузі товарознавства;

·        опанування основ теорій, товарознавчих категорій та методів пізнання в товарознавстві;

·        ознайомлення з класифікацією та характеристикою споживних властивостей непродовольчих товарів;

·        засвоєння понять про якість товару, факторів, що впливають на якість непродовольчих товарів під час їх товаропросування до споживача та методів її дослідження;

·        ознайомлення з дефектами, причинами їх виникнення та шляхами їх попередження;

·        встановлення взаємозв’язку між поняттями якості та конкурентоспроможності непродовольчих товарів;

·        опанування основами систем класифікації товарів, сутністю кодування товарів;

·        вивчення основних положень щодо інформації про товар: визначення, функції та класифікація.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

категорії, поняття, терміни; визначення і класифікації, що стосуються конкретних груп непродовольчих товарів;

фактори формування асортименту, властивостей і якості товарів у сфері виробництва; вимоги споживачів до властивостей, асортименту і рівня якості непродовольчих товарів;

нормативно-технічні документи;

методи випробувань і контролю якості;

правила користування товарами і умови їхнього зберігання;

вимоги до маркування та кодування непродовольчих товарів.

вміти:                          

– вивчати, аналізувати і оцінювати умови сфери споживання конкретних груп товарів; фактори формування вимог споживачів до асортименту і рівня якості, прогнозувати оцінку непродовольчих товарів споживачем; обґрунтовувати ціну відповідно до споживчої цінності товарів; прогнозувати їхню конкурентоспроможність;

користуватися нормативно-технічними документами; оцінювати непродовольчі товари відповідно до вимог споживачів і соціально-економічного прогресу країни;

виявляти, визначати та оцінювати ознаки, властивості і показники якості матеріалів та виробів, що впливають на рівень забезпечення вимог споживачів;

консультувати покупців з питань вибору непродовольчих товарів, їх раціонального використання, з правилами користування та догляду за ними, умовами досягнення ефективності споживання.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 150 години / 5 кредитів ECTS.

Загальні компетентності:

ЗК02. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях.

ЗК06. Здатність пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

Фахові компетентності:

СК05. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності.

СК07. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації підприємницьких, торговельних та біржових структур.