Навчальна дисципліна удосконалює компетентність здобувача вищої освіти аналізувати і узагальнювати результати досліджень різних рівнів організації живого, біологічних явищ і процесів, проводити дослідження на відповідному рівні. Вивчення структурних особливостей тіла людини, будови регуляторних систем допоможе майбутнім фахівцям володіти анатомічною морфологією, вивчити будову регуляторних систем організму людини; встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у будові тіла та в організмі людини як єдиному цілому, яке нерозривно зв’язане із зовнішнім середовищем.


Навчальна дисципліна «Біологія індивідуального розвитку» є складовою програми професійної підготовки фахівців ступеня вищої освіти «Магістр» спеціальності 014 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини).

«Біологія індивідуального розвитку» є обов’язковою дисципліною, що висвітлює питання загальних закономірностей і механізмів, які лежать в основі індивідуального розвитку організмів різних таксономічних груп тварин, особливості його перебігу за різного впливу факторів довкілля; закономірності послідовного чергування періодів онтогенезу; особливості мікроскопічної та субмікроскопічної організації організмів різних таксономічних груп на різних етапах онтогенезу та за певних умов; причини аномалій розвитку і механізми старіння організму.


Програма вивчення навчальної дисципліни «Ріст і розвиток рослин»  складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки магістра спеціальності 014 Середня освіта (Біологія) за освітньою програмою Біологія

Метою навчальної дисципліни «Ріст і розвиток рослин» є ознайомлення студентів з теоретичними та практичними аспектами пізнання особливостей і закономірностей процесів росту і розвитку рослин, способами регуляції цих процесів.

Завдання дисципліни:

1) сформувати уявлення про онтогенез рослинної клітини, життєвий цикл вищих рослин і способи та шляхи управління цими процесами;

2) сформувати розуміння еволюційної єдності рослинних організмів різних екологічних груп;

3) сприяти розвитку аналітичного та екологічного мислення студентів з питань збереження біорізноманіття, охорони фітоценозів, раціонального використання рослинних ресурсів, біотехнології та інтродукції рослин.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

Знати:

·      основні поняття та терміни, що стосуються росту і розвитку рослин

·      органоїди рослинної клітини

·      твірні тканини

·      вегетативні та генеративні органи рослин

·      особливості росту і розвитку однодольних та дводольних рослин

·      основні принципи регуляції росту та морфогенезу рослин.

Вміти:

·      на основі набутих знань та за допомогою відповідних атласів розпізнавати органоїди рослинної клітини, певні типи тканин, органи рослин залежно від етапу індивідуального розвитку

·      обирати та використовувати на практиці основні методи досліджень для розв’язання практичних завдань

·      самостійно працювати з науковою літературою.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 120 години / 4 кредити ECTS.