Узагальнити основний загальноосвітній зміст сучасного психологічного і науково-педагогічного знання, проаналізувати розвиток педагогічних процесів в Україні, розглядаються принципи, методи, напрями, форми організації навчання, виховання та управління в освітній галузі.
- Викладач: Горбатюк Оксана
Мета вивчення навчальної дисципліни “Проблеми Української революції XVII ст.” полягає у засвоєнні студентами системи знань щодо змісту революції 1648–1676 рр., закономірностей та особливостей її розвитку, перебігу найголовніших подій, внутрішньої та зовнішньої політики уряду, ролі і місця революції в історичній долі України й Центрально-Східної Європи, стану дослідження в історіографії головніших теоретичних проблем революції.
Основні завдання:
• окреслити коло теоретичних проблем революції;
• з’ясувати комплекс головніших причин спалаху революції;
• висвітлити рушійні сили, типологію, хронологічні межі й періодизацію революції;
• розкрити взаємовплив національно-визвольної, конфесійної та соціальної боротьби;
• дослідити головніші воєнні кампанії української армії;
• проаналізувати процес формування політичної еліти;
• охарактеризувати внутрішню і зовнішню політику українського уряду;
• показати становлення української державної ідеї та особливості її реалізації;
• вияснити особливості процесу становлення Української держави й функціонування її органів влади;
• визначити роль геополітичного фактору;
• проаналізувати заходи влади у соціально-економічному житті козацької України;
• з’ясувати історичне значення революції та її місце в контексті європейського революційного руху ХVІ–ХVШ ст.;
• звернути увагу на дискусійні проблеми дослідження революції;
• вдосконалити методику роботи студентів з джерелами.
Статус дисципліни: вибіркова, вільного вибору студента.
4. Передумови для вивчення дисципліни: вивченню дисципліни “Проблеми Української революції XVII ст.” передували такі освітні компоненти як “Історія України” та “Історія середніх віків”. Їх вивчення дозволило сформувати у здобувачів вищої освіти систему знань про ключові етапи національного державотворення у XVII ст., взаємозв’язок з державотворчими процесами в інших країнах Європи.
5. Програмні компетентності навчання:
– критичне усвідомлення взаємозв’язку між фактами, подіями, явищами і процесами у минулому та сучасності;
– простеження подій і процесів українського державотворення та порівняння їх з подібними процесами в історії інших європейських країн;
– знання про розвиток суспільного ладу України зі стародавніх часів до сучасності.
6. Очікувані результати навчання з дисципліни:
– володіння професійними навичками синтезу, аналізу, порівняння, переходу від абстрактного до конкретного при вивченні історичних фактів і явищ;
– вміння з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки подій і явищ вітчизняної історії; прогнозувати і моделювати альтернативні варіанти розгортання історичних подій;
– вміння аналізувати теоретичні проблеми українського революційного процесу XVII ст.
7. Засоби діагностики результатів навчання: оцінювання усних відповідей на семінарських заняттях, поточні самостійні роботи за результатами попередньо вивченої теми, проведення тестування, МКР, написання рефератів, складання іспиту.
- Викладач: Степанков Валерій
- Викладач: Юга Олександр