Узагальнити основний загальноосвітній зміст сучасного психологічного і науково-педагогічного знання, проаналізувати розвиток педагогічних процесів в Україні, розглядаються принципи, методи, напрями, форми організації навчання, виховання та управління в освітній галузі.

Мета вивчення навчальної дисципліни “Проблеми Української революції XVII ст. полягає у засвоєнні студентами системи знань щодо змісту революції 1648–1676 рр., закономірностей та особливостей її розвитку, перебігу найголовніших подій, внутрішньої та зовнішньої політики уряду, ролі і місця революції в історичній долі України й Центрально-Східної Європи, стану дослідження в історіографії головніших теоретичних проблем революції.

Основні завдання:  

•        окреслити коло теоретичних проблем революції;

•        з’ясувати комплекс головніших причин спалаху революції;

•        висвітлити рушійні сили, типологію, хронологічні межі й періодизацію революції;

•        розкрити взаємовплив національно-визвольної, конфесійної та соціальної боротьби;

•        дослідити головніші воєнні кампанії української армії;

•        проаналізувати процес формування політичної еліти;

•        охарактеризувати внутрішню і зовнішню політику українського уряду;

•        показати становлення української державної ідеї та особливості її реалізації;

•        вияснити особливості процесу становлення Української держави й функціонування її органів влади;

•        визначити роль геополітичного фактору;

•    проаналізувати заходи влади у соціально-економічному житті козацької України;

•        з’ясувати історичне значення революції та її місце в контексті європейського революційного руху ХVІ–ХVШ ст.;

•        звернути увагу на дискусійні проблеми дослідження революції;

•        вдосконалити методику роботи студентів з джерелами.

Статус дисципліни: вибіркова, вільного вибору студента.

 

4. Передумови для вивчення дисципліни: вивченню дисципліни “Проблеми Української революції XVII ст.” передували такі освітні компоненти як “Історія України” та “Історія середніх віків”. Їх вивчення дозволило сформувати у здобувачів вищої освіти систему знань про ключові етапи національного державотворення у XVII ст., взаємозв’язок з державотворчими процесами в інших країнах Європи.

 

5. Програмні компетентності навчання:

критичне усвідомлення взаємозв’язку між фактами, подіями, явищами і процесами у минулому та сучасності;

–  простеження подій і процесів українського державотворення та порівняння їх з подібними процесами в історії інших європейських країн;

знання про розвиток суспільного ладу України зі стародавніх часів до сучасності.

 

6. Очікувані результати навчання з дисципліни:

володіння професійними навичками синтезу, аналізу, порівняння, переходу від абстрактного  до конкретного при вивченні історичних фактів і явищ;

– вміння з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки подій і явищ вітчизняної історії; прогнозувати і моделювати альтернативні варіанти розгортання історичних подій;

– вміння аналізувати теоретичні проблеми українського революційного процесу XVII ст.

 

7. Засоби діагностики результатів навчання: оцінювання усних відповідей на семінарських заняттях, поточні самостійні роботи за результатами попередньо вивченої теми, проведення тестування, МКР, написання рефератів, складання іспиту.