Даний курс "Риторика,культура мовлення корекційного педагога" розкриває становлення і
розвиток риторики як науки, діяльність видатних ораторів, схарактеризовано
особливості риторичної діяльност корекційного педагогаі. До кожної теми подається література
для поглибленого опрацювання. Розроблено тематику лекційних занять та методичні
рекомендації як до практичних завдань, так і до самостійної роботи.
Пропонується тематика залікових рефератів, а також питання для

підсумкового контролю.


1.      Мета та завдання навчальної дисципліни

 

Сучасна психолінгвістика, що виникла понад сорок років тому в США, на відміну від традиційних лінгвістики і психології, не має чітких меж. Крім того, психолінгвістичні традиції вітчизняні та за кордоном дещо різні. Однак головне, що вивчає психолінгвістика, незалежно від того, у рамках яких традицій проводяться дослідження, - це зв'язок мови і мислення, питання породження і сприйняття мовлення, дитяче мовлення і проблеми патології мовлення.

Мета навчальної дисципліни - показати, які психічні процеси лежать в основі породження і сприйняття мовлення, як здійснюється вплив на свідомість людини за допомогою мови, чому мова є потужним засобом управління мовленнєвою і немовленнєвою поведінкою людини.

 

Завдання дисципліни – сформувати систему теоретико-методологічних знань із проблем психологічної науки і практики, пізнання структурних елементів психіки – психічних пізнавальних процесів, властивостей, станів і утворень на рівні відтворення і тлумачення для практичного застосування та втілення в процесі фахової діяльності майбутнього спеціаліста.

 

Завдання дисципліни:

-                знайомство із психолінгвістикой як міждисциплінарної наукою;

-                знайомство     із     основними    напрямками    досліджень     у     психолінгвістиці    та експериментальними методами, що застосовуються в них;

-                знайомство із основними поняттями і термінами сучасної психолінгвістики, знання яких необхідне для розуміння основних психолінгвістичних гіпотез;

-                розвиток навичок самостійної роботи студентів із мовними матеріалом як передумови для можливого прогнозування і розв’язування комунікативних конфліктів у професійному спілкуванні.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

-                основні категорії і поняття психолінгвістики;

-                основні підходи до розуміння предмета психолінгвістики, напрямки теоретичних і практико-орієнтованих психолінгвістичних досліджень;

-                історію і сучасні тенденції розвитку психолінгвістичних концепцій;

-                особливості психолінгвістичного аналізу текстів;

-                загальні психолінгвістичні закономірності засвоєння мови дітьми;

-                характеристики мовленнєвої діяльності;

-                систему мови, її структурні особливості.

вміти:

-                послідовно і грамотно формулювати і висловлювати свої думки;

-                здійснювати процес розвитку всіх сторін мовлення дітей дошкільного та шкільного віку в освітніх установах;

-                враховувати у своїй професійній діяльності соціально-психологічні особливості взаємодії і спілкування всередині навчального колективу та управляти динамікою групових процесів;

-                виявляти інтереси учнів, проблеми і відхилення у їхній поведінці;

-                аналізувати власну професійну діяльність.