Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у аспірантів наукових знань, умінь та навичок застосування сучасних експериментальних методів роботи з біологічними об'єктами в польових і лабораторних умовах та роботи із сучасним обладнанням.
Основне завдання курсу – дати загальну і спеціальну інформацію про принципи експериментального аналізу параметрів середовища і живих організмів, вимоги, правила та принципи роботи на сучасному обладнанні. Практичні завдання курсу полягають у можливості виконувати відбір проб та пробопідготовку біологічних об’єктів; проводити мікроскопічні, хроматографічні, електрохімічні, спектрофотометричні, рефрактометричні та поляриметричні дослідження біологічного матеріалу.
Загальні компетентності навчання:
| ЗК 01 | Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. | 
| ЗК 02 | Здатність працювати в міжнародному контексті. | 
| ЗК 03 | Здатність розробляти та управляти проєктами. | 
| ЗК 05 | Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. | 
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності навчання:
| СК 01 | 
 
 | |
| СК 05 | Здатність виявляти, формулювати та вирішувати проблеми дослідницького характеру в галузі біології, оцінювати та забезпечувати якість досліджень, які проводять. | |
| СК 06 | Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проекти в біології та дотичні до неї міждисциплінарні проекти. | |
| СК 07 | Здатність дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності. | 
Аспірант повинен знати: номенклатуру, класифікацію та характеристику основних експериментальних методів досліджень; теоретичні основи, що лежать в основі різних видів аналізу; принципи оптичної і електронної мікроскопії біологічного матеріалу, особливості роботи приладів, що відносяться до оптичної, коливальної, електронної спектроскопії, хроматографії; методики обробки дослідного біологічного матеріалу, виникнення похибок, їх аналіз; межі та доцільність використання окремих видів експериментального аналізу; способи використання сучасних геоінформаційних технологій в біології та екології; основні правила біологічної етики, біобезпеки, біозахисту і підходи до оцінки ризиків за умов застосування новітніх біологічних, біотехнологічних методів та нанобіотехнологій.
Аспірант повинен вміти: користуватися науково-методичною літературою, інтернет ресурсами для отримання необхідних джерел знань щодо сучасних методів експериментального аналізу; застосовувати лабораторне обладнання та аналітичне устаткування у проведенні фізико-хімічних, візуально-діагностичних досліджень біологічних об’єктів; формувати біологічні зразки за різними методиками для мікроскопічного аналізу; готувати до експерименту об'єкти дослідження; проводити структурний, якісний та кількісний аналіз за сукупністю методів дослідження; аналізувати одержані експериментальні результати, оформивши їх у вигляді таблиць, графіків та діаграм; аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів; вміти моделювати основні процеси дослідження з метою вибору методів дослідження, апаратурного забезпечення або створення нових методик; знаходити шляхи швидкого і ефективного розв’язку поставленого завдання, генерування ідей, використовуючи отримані знання та навички; вміти проводити аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних геоінформаційних технологій, що використовують в галузі біології.
- Teacher: Колодій Валентина
- Teacher: Любінська Людмила
Мета вивчення дисципліни: формування професійних компетентностей майбутнього доктора філософії з біології, комплексу теоретичних знань та практичних умінь і навичок з організації освітнього процесу з біології у закладах вищої освіти.
- Teacher: Казанішена Наталія