Мета вивчення навчальної дисципліни: формування у аспірантів наукових знань, умінь та навичок застосування сучасних експериментальних методів роботи з біологічними об'єктами в польових і лабораторних умовах та роботи із сучасним обладнанням.

Основне завдання курсу – дати загальну і спеціальну інформацію про принципи експериментального аналізу параметрів середовища і живих організмів, вимоги, правила та принципи роботи на сучасному обладнанні.  Практичні завдання курсу полягають у можливості виконувати відбір проб та пробопідготовку біологічних об’єктів; проводити мікроскопічні, хроматографічні, електрохімічні, спектрофотометричні, рефрактометричні та поляриметричні дослідження біологічного матеріалу.

Загальні компетентності навчання:

ЗК 01

Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 02

Здатність працювати в міжнародному контексті.

ЗК 03

Здатність розробляти та управляти проєктами.

ЗК 05

Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності навчання:

СК 01

Здатність планувати і здійснювати комплексні оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у біології та дотичних до неї міждисциплінарних напрямах і можуть бути опубліковані у наукових виданнях з біології та суміжних галузей.

СК 05

Здатність виявляти, формулювати та вирішувати проблеми дослідницького характеру в галузі біології, оцінювати та забезпечувати якість досліджень, які проводять.

СК 06

Здатність ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проекти в біології та дотичні до неї міждисциплінарні проекти.

СК 07

Здатність дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науково-педагогічній діяльності.

Аспірант повинен знати:  номенклатуру, класифікацію та характеристику основних експериментальних методів досліджень; теоретичні основи, що лежать в основі різних видів аналізу; принципи оптичної і електронної мікроскопії біологічного матеріалу, особливості роботи приладів, що відносяться до оптичної, коливальної, електронної спектроскопії, хроматографії; методики обробки дослідного біологічного матеріалу, виникнення похибок, їх аналіз; межі та доцільність використання окремих видів експериментального аналізу; способи використання сучасних геоінформаційних технологій в біології та екології; основні правила біологічної етики, біобезпеки, біозахисту і підходи до оцінки ризиків за умов застосування новітніх біологічних, біотехнологічних методів та нанобіотехнологій.

Аспірант повинен вміти: користуватися науково-методичною літературою, інтернет ресурсами для отримання необхідних джерел знань щодо сучасних методів експериментального аналізу; застосовувати лабораторне обладнання та аналітичне устаткування у проведенні фізико-хімічних, візуально-діагностичних досліджень біологічних об’єктів; формувати біологічні зразки за різними методиками для мікроскопічного аналізу; готувати до експерименту об'єкти дослідження; проводити структурний, якісний та кількісний аналіз за сукупністю методів дослідження; аналізувати одержані експериментальні результати, оформивши їх у вигляді таблиць, графіків та діаграм; аналізувати принципи структурно-функціональної організації, механізмів регуляції та адаптації організмів; вміти моделювати основні процеси дослідження з метою вибору методів дослідження, апаратурного забезпечення або створення нових методик; знаходити шляхи швидкого і ефективного розв’язку поставленого завдання, генерування ідей, використовуючи отримані знання та навички; вміти проводити аналіз та узагальнення отриманих експериментальних даних із використанням програмних засобів та сучасних геоінформаційних технологій, що використовують в галузі біології.


Мета вивчення дисципліни: формування професійних компетентностей майбутнього доктора філософії з біології, комплексу теоретичних знань та практичних умінь і навичок з організації освітнього процесу з біології у закладах вищої освіти.