- Викладач: Плахтій Маріанна
Рівень вищої освіти
перший
Ступінь вищої освіти
бакалавр
галузь знань 051 Економіка (Економіка підприємства)
спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, 071 Облік і оподаткування
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: макроекономіка» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 051 Економіка (Економіка підприємства) спеціальність 6076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, 071 Облік і оподаткування.
Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є: вивчення умов формування загальної рівноваги, наслідків її порушення та засобів підтримання.
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: макроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи наукових досліджень», «Політекономія», «Економічна теорії: мікроекономіка».
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:
1. Основні засади макроекономіки.
2. Економічна політика.
Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є набуття майбутніми фахівцями базових теоретичних знань та уявлень про механізм функціонування економічної системи, пізнання, систематизація, узагальнення та пояснення процесів, які обумовлюються механізмом функціонування народного господарства в цілому. Озброєння майбутніх фахівців у галузі макроекономіки теоретичними знаннями і практичними вміннями; розвинути у студентів уміння самостійно працювати з літературою, їх пізнавальні інтереси, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» полягають у вивченні теорії макроекономічної науки, висвітленні і аналізі основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку, побудові базових моделей рівноваги, виявленні механізмів взаємодії складових макроекономічної політики
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· закономірності функціонування економічної системи та зв’язок її суб’єктів;
· основні показники функціонування національної економіки;
· закономірності функціонування національного ринку та його складових;
· закономірності розподілу на макрорівні;
· закономірності економічного зростання;
· суть та причини безробіття;
· суть і причини інфляції;
· суть і причини циклічного розвитку економіки;
· закономірності формування пропорційності й збалансованості у національній економіці;
· базові положення регулювання економіки;
вміти:
· вимірювати динаміку основних макропоказників;
· обраховувати реальні та номінальні величини; виявляти вплив зовнішніх шоків на макропоказники;
· аналізувати макроекономічну рівновагу на різних ринках, умови її порушення, відновлення, формування;
· обраховувати показники інфляції і безробіття; аналізувати їх взаємозв’язок і вплив на економічний розвиток;
· визначати індикатори споживання та заощадження;
· будувати функціональні зв’язки та графіки споживання, заощадження та інвестицій;
· досліджувати вплив екзогенних змінних в макроекономічних моделях;
· застосовувати інструментарій різних видів економічної політики держави;
· визначати показники державного бюджету та державного боргу;
· аналізувати дієвість різних видів політики держави при різних валютних курсах.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 108 години / 3 кредити ECTS.
Загальні компетентності:
1. Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості національної економіки.
2. Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію макроаналізу.
3. Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів макроекономіки та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості.
- Викладач: Буторіна Вероніка
- Викладач: Ящишина Ірина
Рівень вищої освіти
перший
Ступінь вищої освіти
бакалавр
галузь знань 1401 Сфера обслуговування
спеціальність 6.140101 Готельно-ресторанна справа
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: макроекономіка» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 1401 Сфера обслуговування спеціальність 6.140101 Готельно-ресторанна справа.
Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є: вивчення умов формування загальної рівноваги, наслідків її порушення та засобів підтримання.
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: макроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи наукових досліджень», «Економічна теорія», «Економічна теорії: мікроекономіка».
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:
1. Основні засади макроекономіки.
2. Економічна політика.
Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є набуття майбутніми фахівцями базових теоретичних знань та уявлень про механізм функціонування економічної системи, пізнання, систематизація, узагальнення та пояснення процесів, які обумовлюються механізмом функціонування народного господарства в цілому. Озброєння майбутніх фахівців у галузі макроекономіки теоретичними знаннями і практичними вміннями; розвинути у студентів уміння самостійно працювати з літературою, їх пізнавальні інтереси, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» полягають у вивченні теорії макроекономічної науки, висвітленні і аналізі основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку, побудові базових моделей рівноваги, виявленні механізмів взаємодії складових макроекономічної політики
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· закономірності функціонування економічної системи та зв’язок її суб’єктів;
· основні показники функціонування національної економіки;
· закономірності функціонування національного ринку та його складових;
· закономірності розподілу на макрорівні;
· закономірності економічного зростання;
· суть та причини безробіття;
· суть і причини інфляції;
· суть і причини циклічного розвитку економіки;
· закономірності формування пропорційності й збалансованості у національній економіці;
· базові положення регулювання економіки;
вміти:
· вимірювати динаміку основних макропоказників;
· обраховувати реальні та номінальні величини; виявляти вплив зовнішніх шоків на макропоказники;
· аналізувати макроекономічну рівновагу на різних ринках, умови її порушення, відновлення, формування;
· обраховувати показники інфляції і безробіття; аналізувати їх взаємозв’язок і вплив на економічний розвиток;
· визначати індикатори споживання та заощадження;
· будувати функціональні зв’язки та графіки споживання, заощадження та інвестицій;
· досліджувати вплив екзогенних змінних в макроекономічних моделях;
· застосовувати інструментарій різних видів економічної політики держави;
· визначати показники державного бюджету та державного боргу;
· аналізувати дієвість різних видів політики держави при різних валютних курсах.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 108 години / 3 кредити ECTS.
Загальні компетентності:
1. Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості національної економіки.
2. Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію макроаналізу.
3. Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів макроекономіки та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості.
- Викладач: Буторіна Вероніка
- Викладач: Ящишина Ірина
Рівень вищої освіти
перший
Ступінь вищої освіти
бакалавр
галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки
спеціальність 051 Економіка
та галузь знань 07 Управління та адміністрування
спеціальності 071 Облік і оподаткування,
076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Програма
вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: мікроекономіка»
складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання
галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 07
Управління та адміністрування
спеціальність 051 Економіка, 071 Облік і оподаткування , 076
Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.
Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.
Предметом вивчення навчальної дисципліни є: особливості функціонування економічної системи на мікрорівні, специфіка поведінки учасників економічного процесу включаючи поведінку ринку виробника і споживача, домашнього господарства і держави.
Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: мікроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи підприємництва», «Політекономія».
Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:
1. Основи поведінки споживача та виробника.
2. Виробництво та ціноутворення в різних ринкових структурах.
Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: мікроекономіка» є формування ринково орієнтованого економічного світогляду, знань і навичок стосовно з’ясування механізмів встановлення та відновлення рівноваги мікросистем та підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: мікроекономіка» є:
· оволодіння універсальним інструментарієм прийняття раціональних господарських рішень;
· пізнання закономірностей функціонування мікросистем (індивідів, домашніх господарств, підприємств, організацій) у різних ринкових ситуаціях;
· характеристика та аналіз основних типів ринкових структур - досконалої конкуренції, чистої монополії, монополістичної конкуренції, олігополії;
· розкриття особливостей функціонування ринків факторів виробництва та утворення цін на послуги праці, капіталу, природних ресурсів відповідно до типу ринкової структури;
· визначення впливу загальної ринкової рівноваги на ефективність розміщення ресурсів в економіці, дослідження причин обмеженої недостатності ринкового регулювання, критерії оцінки добробуту, необхідності державного втручання в економіку.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
- сутність, мету і концептуальні основи мікроекономічного аналізу;
- обґрунтування раціонального споживчого вибору згідно з кардиналістським та одиналістським підходами
- наслідки зміни цін і доходу споживача на споживчий вибір;
- дію законів попиту та пропозиції та особливості впливу цінових і нецінових детермінант;
- умови вибору комбінацій виробничих факторів за критеріями мінімізації витрат чи максимізації випуску;
- взаємозв’язки функції виробництва та функції витрат у коротко- строковому та довгостроковому періодах;
- правила поведінки фірми за умов зміни ринкової ситуації;
- особливості попиту й пропозиції факторів виробництва та механізм визначення їх цін у різних ринкових структурах.
вміти:
- моделювати поведінку споживача з урахуванням спадної граничної корисності блага;
- знаходити оптимальний варіант вибору споживача на основі принципу рівності зважених граничних корисностей;
- визначати зміни оптимального стану під впливом зміни переваг споживача та зміни його доходу;
- виконувати графічну побудову ліній «доход – споживання», «ціна – споживання»;
- моделювати ситуації порушення ринкової рівноваги і давати їх характеристику;
- визначати основні показники, що характеризують ефективність стратегії підприємства у коротко- та довгостроковому періодах;
- обчислювати витрати виробництва та виконувати економічні обґрунтування вибору мінімально ефективного розміру підприємства та оптимальної потужності діючого підприємства;
- використовувати правила поведінки фірми в реальній економіці в умовах будь-якої ринкової ситуації;
- обґрунтовувати оптимальний вибір товаровиробника, який купує фактори виробництва, та робітника щодо праці і відпочинку;
- визначати ринкову ціну виробничого фактору.
На вивчення навчальної дисципліни відводиться 180 години / 6 кредитів ECTS.
Загальні компетентності:
1. Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості суб’єктів господарювання: визначати оптимальні економічні рішення суб’єктів господарювання, виходячи з умови їхньої раціональності; Визначати оптимальні економічні рішення суб’єктів господарювання, виходячи з обмежень, що накладаються на їхні можливості; проводити аналіз впливу обмежень, які накладаються на можливості суб’єктів господарювання та зумовлюють якість прийняття економічних рішень.
2. Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію мікроаналізу: визначати способи формалізації та реалізації оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання з використанням практичного інструментарію мікроаналізу; здійснювати обґрунтований вибір інструментів та моделей для формування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання.
3. Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості: Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання; Формувати напрями підвищення ефективності економічних рішень суб’єктів господарювання.
- Викладач: Буторіна Вероніка
Мета вивчення навчальної дисципліни - досконале опанування
майбутніми фахівцями науково-методичних знань та аналітико-розрахункових і
управлінських навичок в сфері забезпечення економічної безпеки бізнесу,
формування у здобувачів вищої освіти навичок зі своєчасного визначення кризових
ситуацій у діяльності підприємства (організації) для запобігання можливого
збитку внаслідок неефективного використання ресурсів. Дисципліна вибіркова,
місце в освітній програмі – ПП 17 (перелік №2).
- Викладач: Мазур Наталія Анатоліївна