Мета вивчення навчальної дисципліни –  формування у здобувачів сучасної системи знань про концептуальні засади бухгалтерського обліку, основи методології обліку господарської діяльності, основи техніки бухгалтерського обліку, підходи до побудови управлінського обліку та організації обліку на підприємстві, загальні засади регулювання бухгалтерського обліку в Україні.


Рівень вищої освіти

перший

Ступінь вищої освіти

бакалавр

галузь знань 051 Економіка (Економіка підприємства)

спеціальність 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, 071 Облік і оподаткування

 

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: макроекономіка» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 051 Економіка (Економіка підприємства) спеціальність 6076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, 071 Облік і оподаткування.

Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є: вивчення умов формування загальної рівноваги, наслідків її порушення та засобів підтримання.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: макроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи наукових досліджень», «Політекономія», «Економічна теорії: мікроекономіка».

Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:

1.     Основні засади макроекономіки.

2.     Економічна політика.

Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є набуття майбутніми фахівцями базових теоретичних знань та уявлень про механізм функціонування економічної системи, пізнання, систематизація, узагальнення та пояснення процесів, які обумовлюються механізмом функціонування народного господарства в цілому. Озброєння майбутніх фахівців у галузі макроекономіки теоретичними знаннями і практичними вміннями; розвинути у студентів уміння самостійно працювати  з літературою, їх пізнавальні інтереси, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» полягають у вивченні теорії макроекономічної науки, висвітленні і аналізі основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку, побудові базових моделей рівноваги, виявленні механізмів взаємодії складових макроекономічної політики

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

· закономірності функціонування економічної системи та зв’язок її суб’єктів;

· основні показники функціонування національної економіки;

· закономірності функціонування національного ринку та його складових;

· закономірності розподілу на макрорівні;

· закономірності економічного зростання;

· суть та причини безробіття;

· суть і причини інфляції;

· суть і причини циклічного розвитку економіки;

· закономірності формування пропорційності й збалансованості у національній економіці;

· базові положення регулювання економіки;

вміти:

· вимірювати динаміку основних макропоказників;

· обраховувати реальні та номінальні величини; виявляти вплив зовнішніх шоків на макропоказники;

· аналізувати макроекономічну рівновагу на різних ринках, умови її порушення, відновлення, формування;

· обраховувати показники інфляції і безробіття; аналізувати  їх взаємозв’язок і вплив на економічний розвиток;

· визначати індикатори споживання та заощадження;

· будувати функціональні зв’язки та графіки споживання, заощадження та інвестицій;

· досліджувати вплив екзогенних змінних в макроекономічних моделях;

· застосовувати інструментарій різних видів економічної політики держави;

· визначати показники державного бюджету та державного боргу;

· аналізувати дієвість різних видів політики держави при різних валютних курсах.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 108 години / 3 кредити ECTS.

Загальні компетентності:

1.       Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості національної економіки.

2.       Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію макроаналізу.

3.       Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів макроекономіки та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості.

 


Рівень вищої освіти

перший

Ступінь вищої освіти

бакалавр

галузь знань 1401 Сфера обслуговування

спеціальність 6.140101 Готельно-ресторанна справа

 

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: макроекономіка» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 1401 Сфера обслуговування спеціальність 6.140101 Готельно-ресторанна справа.

Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.

Предметом вивчення навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є: вивчення умов формування загальної рівноваги, наслідків її порушення та засобів підтримання.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: макроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи наукових досліджень», «Економічна теорія», «Економічна теорії: мікроекономіка».

Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:

1.     Основні засади макроекономіки.

2.     Економічна політика.

Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» є набуття майбутніми фахівцями базових теоретичних знань та уявлень про механізм функціонування економічної системи, пізнання, систематизація, узагальнення та пояснення процесів, які обумовлюються механізмом функціонування народного господарства в цілому. Озброєння майбутніх фахівців у галузі макроекономіки теоретичними знаннями і практичними вміннями; розвинути у студентів уміння самостійно працювати  з літературою, їх пізнавальні інтереси, прагнення до удосконалення своєї професійної підготовки.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: макроекономіка» полягають у вивченні теорії макроекономічної науки, висвітленні і аналізі основних макроекономічних показників та індикаторів макроекономічного розвитку, побудові базових моделей рівноваги, виявленні механізмів взаємодії складових макроекономічної політики

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

· закономірності функціонування економічної системи та зв’язок її суб’єктів;

· основні показники функціонування національної економіки;

· закономірності функціонування національного ринку та його складових;

· закономірності розподілу на макрорівні;

· закономірності економічного зростання;

· суть та причини безробіття;

· суть і причини інфляції;

· суть і причини циклічного розвитку економіки;

· закономірності формування пропорційності й збалансованості у національній економіці;

· базові положення регулювання економіки;

вміти:

· вимірювати динаміку основних макропоказників;

· обраховувати реальні та номінальні величини; виявляти вплив зовнішніх шоків на макропоказники;

· аналізувати макроекономічну рівновагу на різних ринках, умови її порушення, відновлення, формування;

· обраховувати показники інфляції і безробіття; аналізувати  їх взаємозв’язок і вплив на економічний розвиток;

· визначати індикатори споживання та заощадження;

· будувати функціональні зв’язки та графіки споживання, заощадження та інвестицій;

· досліджувати вплив екзогенних змінних в макроекономічних моделях;

· застосовувати інструментарій різних видів економічної політики держави;

· визначати показники державного бюджету та державного боргу;

· аналізувати дієвість різних видів політики держави при різних валютних курсах.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 108 години / 3 кредити ECTS.

Загальні компетентності:

1.       Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості національної економіки.

2.       Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію макроаналізу.

3.       Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів макроекономіки та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості.


Рівень вищої освіти

перший

Ступінь вищої освіти

бакалавр

галузь знань 05 Соціальні та поведінкові науки

спеціальність 051 Економіка

та галузь знань 07 Управління та адміністрування

спеціальності 071 Облік і оподаткування,

076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

 

Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни «Економічна теорії: мікроекономіка» складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів для студентів денної і заочної форм навчання галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки спеціальності 07 Управління та адміністрування  спеціальність 051 Економіка, 071 Облік і оподаткування , 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність.

Тип дисципліни. Дисципліна відноситься до професійної підготовки 02.02, нормативна.

Предметом вивчення навчальної дисципліни є: особливості функціонування економічної системи на мікрорівні, специфіка поведінки учасників економічного процесу включаючи поведінку ринку виробника і споживача, домашнього господарства і держави.

Міждисциплінарні зв’язки. Дисципліна «Економічна теорії: мікроекономіка» вивчається після вивчення таких дисциплін як «Основи підприємництва», «Політекономія».

Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів:

1.     Основи поведінки споживача та виробника.

2.     Виробництво та ціноутворення в різних ринкових структурах.

Метою викладання навчальної дисципліни «Економічна теорія: мікроекономіка» є формування ринково орієнтованого економічного світогляду, знань і навичок стосовно з’ясування механізмів встановлення та відновлення рівноваги мікросистем та підвищення ефективності діяльності суб’єктів господарювання.

Основними завданнями вивчення дисципліни «Економічна теорія: мікроекономіка» є:

·        оволодіння універсальним інструментарієм прийняття раціональних господарських рішень;

·        пізнання закономірностей функціонування мікросистем (індивідів, домашніх господарств, підприємств, організацій) у різних ринкових ситуаціях;

·        характеристика та аналіз основних типів ринкових структур - досконалої конкуренції, чистої монополії, монополістичної конкуренції, олігополії;

·        розкриття особливостей функціонування ринків факторів виробництва та утворення цін на послуги праці, капіталу, природних ресурсів відповідно до типу ринкової структури;

·        визначення впливу загальної ринкової рівноваги на ефективність розміщення ресурсів в економіці, дослідження причин обмеженої недостатності ринкового регулювання, критерії оцінки добробуту, необхідності державного втручання в економіку.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

-              сутність, мету і концептуальні основи мікроекономічного аналізу;

-              обґрунтування раціонального споживчого вибору згідно з кардиналістським та одиналістським підходами

-              наслідки зміни цін і доходу споживача на споживчий вибір;

-              дію законів попиту та пропозиції та особливості впливу цінових і нецінових детермінант;

-              умови вибору комбінацій виробничих факторів за критеріями мінімізації витрат чи максимізації випуску;

-              взаємозв’язки функції виробництва та функції витрат у коротко- строковому та довгостроковому періодах;

-              правила поведінки фірми за умов зміни ринкової ситуації;

-              особливості попиту й пропозиції факторів виробництва та механізм визначення їх цін у різних ринкових структурах.

вміти:                                  

-         моделювати поведінку споживача з урахуванням спадної граничної корисності блага;

-         знаходити оптимальний варіант вибору споживача на основі принципу рівності зважених граничних корисностей;

-         визначати зміни оптимального стану під впливом зміни переваг споживача та зміни його доходу;

-         виконувати графічну побудову ліній «доход – споживання», «ціна – споживання»;

-         моделювати ситуації порушення ринкової рівноваги і давати їх характеристику;

-         визначати основні показники, що характеризують ефективність стратегії підприємства у коротко- та довгостроковому періодах;

-         обчислювати витрати виробництва та виконувати економічні обґрунтування вибору мінімально ефективного розміру підприємства та оптимальної потужності діючого підприємства;

-         використовувати правила поведінки фірми в реальній економіці в умовах будь-якої ринкової ситуації;

-         обґрунтовувати оптимальний вибір товаровиробника, який купує фактори виробництва, та робітника щодо праці і відпочинку;

-         визначати ринкову ціну виробничого фактору.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 180 години / 6 кредитів ECTS.

Загальні компетентності:

1.       Приймати оптимальні економічні рішення в умовах обмежень, що накладаються на можливості суб’єктів господарювання: визначати оптимальні економічні рішення суб’єктів господарювання, виходячи з умови їхньої раціональності; Визначати оптимальні економічні рішення суб’єктів господарювання, виходячи з обмежень, що накладаються на їхні можливості; проводити аналіз впливу обмежень, які накладаються на можливості суб’єктів господарювання та зумовлюють якість прийняття економічних рішень.

2.       Розробляти оптимальні економічні рішення з використанням практичного інструментарію мікроаналізу: визначати способи формалізації та реалізації оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання з використанням практичного інструментарію мікроаналізу; здійснювати обґрунтований вибір інструментів та моделей для формування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання.

3.       Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання та їх реалізацію в умовах обмежень, що накладаються на їхні можливості: Здійснювати обґрунтування оптимальних економічних рішень суб’єктів господарювання; Формувати напрями підвищення ефективності економічних рішень суб’єктів господарювання.

 


Мета вивчення навчальної дисципліни - досконале опанування майбутніми фахівцями науково-методичних знань та аналітико-розрахункових і управлінських навичок в сфері забезпечення економічної безпеки бізнесу, формування у здобувачів вищої освіти навичок зі своєчасного визначення кризових ситуацій у діяльності підприємства (організації) для запобігання можливого збитку внаслідок неефективного використання ресурсів. Дисципліна вибіркова, місце в освітній програмі – ПП 17 (перелік №2).