Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни “Основи медичних знань та охорони здоров’я” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів напряму підготовки 0101 Педагогічна освіта, спеціальності 6.010106 Соціальна педагогіка

Тип дисципліни (віднесеність до певного циклу дисциплін згідно з навчальним планом) цикл природничо-наукової підготовки (нормативна)

Предметом вивчення навчальної дисципліни є: захворюваннях внутрішніх органів і загрозливі для життя стани та перша медична допомога при них.

Міждисциплінарні зв’язки: людина в сучасному суспільстві, медико-соціальний патронаж.

Метою викладання навчальної дисципліни  “Основи медичних знань та охорони здоров’я” є формування особистості вчителя, озброєного знаннями та уміннями з основ медичних знань, які необхідні для забезпечення збереження здоров'я і життя учнів.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Основи медичних знань та охорони здоров’я” є отримання студентами необхідного мінімуму знань про причини, ознаки, перебіг хвороб та невідкладних станів та способи надання долікарської медичної допомоги. 

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

- основні ознаки та причини хвороб і загрозливих для життя станів;

-  ознаки  клінічної та біологічної смерті;

-  основи реанімації;

- основи  надання допомоги при деяких патологічних станах (опіках, відмороженнях, ушкодженнях електричним струмом, хімічних опіках, синдромі   тривалого   стискання,   отруєннях,   переломах,   кровотечах, травматичному шоку, пораненнях тощо) і раптових захворюваннях у звичайних умовах та в екстремальних ситуаціях;

-   основи  долікарської діагностики, класифікацію раптових захворювань (у тому числі епідемічних процесів) та патологічних станів.

вміти:

- володіти навичками діагностики, класифікації раптових захворювань та патологічних станів (вимірювати температуру тіла, артеріальний тиск, визначати та оцінювати пульс, дихання тощо);

- володіти технікою надання долікарської допомоги при травмах, і кровотечах, утопленні, задусі, ураженнях різними хімічними і фізичними факторами (електричним струмом, високою/низькою температурою, радіацією) та при отруєннях;

-  володіти  технікою десмургії, транспортної іммобілізації та тимчасової зупинки кровотеч;

-  користуватись доступними лікарськими препаратами.


Мета дисципліни полягає в поглибленні знань студентів про українську мову, формуванні вмінь та навичок вільного володіння її багатими виражальними засобами на всіх рівнях, а також в оволодінні комунікативними засобами літературної мови, в умінні будувати й удосконалювати тексти різних стилів в усному й писемному мовленні, вдосконалювати навички мовного етикету, що в результаті повинно сприяти формуванню грамотних спеціалістів з високим рівнем культури мовлення.

Мета вивчення навчальної дисципліни: підготовка здобувачів вищої освіти до здійснення професійної діяльності у сфері позашкільної освіти, послідовне опанування питань теорії і практики позашкільної освіти, умов забезпечення, організації та здійснення позашкільної освіти, ознайомлення із сутністю, принципами, змістом, формами позашкільної освіти, оволодіння методикою позашкільної освіти в позашкільних навчальних закладах.