АНОТАЦІЯ 

 

Мета вивчення освітнього компонента: «Спеціальна методика розвитку мовлення дітей із загальним недорозвитком мовлення» є формування теоретичної та практичної основи фахової підготовки майбутніх логопедів, вчителів, вихователів здатних професійно використовувати удосконалені  методи та прийоми з розвитку мовлення для формування мовленнєвих функцій у дітей з порушеннями мовлення.  

Освітній компонент «Спеціальна методика розвитку мовлення дітей із загальним недорозвитком мовлення» розкриває поняття про мову, мовлення їх функції та види; фізіологічну основу мовлення; закономірності розвитку мовлення у дітей раннього та дошкільного віку; особливості розвитку мовлення у дітей з порушеннями мовлення; методи та прийоми навчання дітей лексичної, граматичної, звукової сторони мовлення.

💛💙😋 Творчість - це не розкіш для обраних, а потреба кожної дитини. Здатність до творчості є важливою умовою для успішного самовираження особистості, її всебічної самореалізації та адаптації в сучасному світі. Своїм завданням, як педагога, вбачаю в тому, щоб допомогти кожній дитині у процесі її становлення як особистості: надихнути вірою у власні здібності й можливості, розвинути їх у процесі спільної діяльності; спонукати до генерування оригінальних ідей; прийняття сміливих, нестандартних рішень і відповідальності за них. Адже: "Виживає не сильніший, не розумніший, а той, хто найкраще реагує на зміни, що відбуваються". Гордон Драйден

Мета вивчення навчальної дисципліни: ознайомлення здобувачів вищої освіти з основами образотворчого мистецтва, особливостями формування у дітей раннього та дошкільного віку інтересу до різних видів образотворчої діяльності, розвитку їхніх творчих здібностей; формування та розвиток у здобувачів вищої освіти необхідних професійних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей та способів художньої діяльності шляхом здобуття власного естетичного досвіду; формування вміння володіти сучасними методами організації образотворчої діяльності дітей на різних етапах дошкільного дитинства.

Практична підготовка здобувачів вищої освіти – невід’ємний компонент освітніх програм підготовки фахівців, який формує здатність випускника перетворювати фундаментальні і прикладні знання на професійні вміння та навички.

Організація практики здобувачів вищої освіти здійснюється згідно з Положенням про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України від 8 квітня 1993 р. за № 93.

Визначення баз усіх видів практики здійснюється на основі укладених договорів між університетом та організаціями, підприємствами, установами тощо, які забезпечують реалізацію головної мети практики – поглиблення та закріплення здобутих теоретичних знань з основних професійно орієнтованих дисциплін, їх творче застосування у практичній діяльності.

Всі види практики забезпечені програмами практик, розробленими випусковими кафедрами. Програми є основним навчально-методичним документом для здобувачів вищої освіти та керівників практики від університету і бази практики.

У рамках моделі підготовки висококваліфікованих фахівців в університеті широко застосовуються різноманітні форми і види практичної підготовки, які дають можливість здобувачам вищої освіти за час навчання стати конкурентоспроможними на ринку праці.

Педагогічна практика як форма професійної підготовки студентів зі спеціальності Дошкільна освіта є частиною освітньо-професійної програми та освітньо-професійної характеристики. Відповідно й практика, яку вони проходять на цьому етапі, має назву виробнича організаційно-методична практика в закладах дошкільної освіти. Практика передбачає формування умінь та навичок самостійно планувати та здійснювати освітню роботу методиста й завідувача закладу дошкільної освіти,  аналізувати стан здійснення освітньої роботи в ЗДО, рівень майстерності вихователів, проводити методичну роботу з кадрами.

 

Мета: формування у здобувачів вищої освіти системи професійних умінь і навичок, особистісних здібностей та якостей, необхідних для самостійного виконання ними функцій вихователя дітей дошкільного віку; формуванні фахової компетентності необхідних для організації роботи у закладах дошкільної освіти; методичному забезпеченні освітньо-виховного процесу та управлінні ним; підвищенні інтересу до професійно-організаторської діяльності, удосконалені організаційно-педагогічних навичок, умінні творчо застосовувати теоретичні та методичні знання в практичній діяльності. 

Завдання практики: 

  • розширити та  поглибити знання студентів про особливості організації освітнього процесу у сучасному ЗДО, формувати уміння організовувати процес навчання і виховання дітей дошкільного віку; 
  • формувати вміння здійснювати методичний супровід освітнього процесу в ЗДО; 
  • формувати навички застосування теоретичного матеріалу при вирішенні практичних завдань під час виконання функцій вихователя-методиста та завідувача ЗДО; 
  • виховувати у студентів любов до обраної професії, стимулювати їх до поглиблення педагогічних знань та розвитку педагогічних здібностей; 
  • формувати особистісні риси, соціально та профес

 Умови проходження практики:

проходження практики обов’язкове для  всіх студентів.