ПП 01 Методика викладання музичних дисциплін у закладах вищої освіти

 

Опис (анотація): дисципліна розкриває концептуальні засади та принципові підходи до організації процесу фахової підготовки майбутніх учителів музики, висвітлює найважливіші питання методології музичної освіти, розкриває механізми методичного інструментарію викладання спеціальних музичних дисциплін музично-теоретичного та музично-виконавського спрямування у вищих навчальних закладах.

Тип: цикл професійної та практичної підготовки (нормативна частина).

 Термін вивчення: 1 курс (1семестр).

 Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання –48 год. аудиторних: 24 год. лекційних, 24 год. Практичних занять.

Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Борисова Т.В.

Мета курсу: формування теоретичної обізнаності та практичної  вправності магістрантів у царині методичного забезпечення процесу спеціальної фахової підготовки студентів музичних  спеціальностей вишів з музично-виконавських та музично-теоретичних дисциплін вокально-хорового спрямування.

Основні завдання дисципліни:

-        розширення спектру практичної вправності магістрантів у царині методичного забезпечення процесів музичної підготовки студентів з обраного фаху;

-        удосконалення знань щодо форм i методів музичного навчання  студентів;

-        формування інформативної обізнаності магістрантів щодо сучасних iнновацiйних технологій музичного навчання студентів;

-        поглиблення інформативної обізнаності магістрантів з питань хорового диригування, хорового та сольного виконавства;

-        формування умінь щодо надання вербальних характеристик  особливостям розвитку музики на рiзних етапах її iсторичного функціонування;

-        розвиток навичок аналізу конкретних музичних творiв з точки зору їх жанрово стильових ознак, музичної форми, мовновиражальних засобiв;

-        удосконалення вправності у сфері розкриття спiввiдношення традиційного i новаторського в музицi композиторiв рiзних шкіл та творчих угрупувань, спираючись на нові дослiдження у галузi музичного мистецтва;

-        формування здатності синтезувати вітчизняний та свiтовий досвід у галузi методики викладання вокально-хорових дисциплін.

 

Результати навчання: студенти повинні знати:

-                     фундаментальні теоретичні та iсторичнi аспекти музичної педагогіки і  виховання;

-                     основнi методологічні та методичнi принципи викладання музично- теоретичних дисциплін та музично-виконавських дисциплін;

-                     сутність, зміст, мету і завдання спеціальних музичних дисциплін, які складають основу фахової підготовки учителя музики;

-                     форми навчальної роботи на заняттях з музичних дисциплін;

-                     складові традиційного методичного інструментарію викладання музичних дисциплін;

-                     технічні інновації, спрямовані на оптимізацію процесів осягнення студентами спеціальних музичних дисциплін;

-                     основні проблеми культурологічної трансформації сучасної освіти.

 

вміти:

 

-                     здійснювати аналіз навчальних планів підготовки фахівців та навчальних програм з дисциплін фахового спрямування;

-                     застосовувати в процесі викладання музичних предметів різні форми роботи із студентами;

-                     використовувати у процесі викладання фахових музичних дисциплін інноваційні та інтегративні технології;

-                     застосовувати в процесі викладання музичних предметів належні методичні засоби і прийоми;

-                     віднаходити власні методичні елементи, спрямовані на оптимізацію вивчення певних фахових дисциплін;

-                     віднаходити варіанти ефективного розв’язання певних педагогічних проблем, що виникають в процесі опанування студентами музично-теоретичних або виконавських дисциплін.

 

      Методи викладання дисципліни: лекції, бесіди, проблемно-евристичні методи, інтерактивні технології, дискусії, ділові ігри.  

Методи оцінювання: поточне усне опитування,  модульна контрольна робота.

 

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

                               Поточний і модульний контроль (100 балів)

Сума

Змістовий

модуль 1 (100 балів)

 

 

 

 

 

     100

    балів

Поточний контроль

 

 

 

МКР

 

Самостійна робота

45

балів

50

5 балів

 

Форма підсумкового контролю: залік.

 

Перелік основної літератури:

 

 

1.     Борисова Т.В. Методика викладання спеціальних музичних дисциплін у вищій школі (цикл вокально-хорових дисциплін) 6 навчально-методичний посібник / Т.В. Борисова. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2018. – 88 с/

2.     Борисова Т.В. Використання комп’ютерних технологій у процесі самостійної вокально-виконавської підготовки студентів: методичні рекомендації / Т.В. Борисова. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2014. – 64 с.

3.     Колеса М. Основи техніки диригування/ М.Колеса.  Київ.,1973

4.     Олексюк О.М., Бондаренко Л.А. Методика викладання музичних дисциплін у вищій школі : навч. посіб. / О.М. Олексюк, Л.А. Бондаренко. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2018. — 112 с.

5.     Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г.М. Падалка. - Київ: Освіта України, 2010. - 274 с.

6.     Рудницька  О.П. та ін. Мистецька освіта в Україні: теорія і практика / Заг. ред. О.В. Михайличенко, редактор Г.Ю. Ніколаї. Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2010. - 255 с.