ПП 01 Методика викладання музичних дисциплін у закладах вищої освіти
Опис (анотація): дисципліна розкриває концептуальні засади та принципові підходи до організації процесу фахової підготовки майбутніх учителів музики, висвітлює найважливіші питання методології музичної освіти, розкриває механізми методичного інструментарію викладання спеціальних музичних дисциплін музично-теоретичного та музично-виконавського спрямування у вищих навчальних закладах.
Тип: цикл професійної та практичної підготовки (нормативна частина).
Термін вивчення: 1 курс (1семестр).
Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання –48 год. аудиторних: 24 год. лекційних, 24 год. Практичних занять.
Викладацький склад: кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Борисова Т.В.
Мета курсу: формування теоретичної обізнаності та практичної вправності магістрантів у царині методичного забезпечення процесу спеціальної фахової підготовки студентів музичних спеціальностей вишів з музично-виконавських та музично-теоретичних дисциплін вокально-хорового спрямування.
Основні завдання дисципліни:
- розширення спектру практичної вправності магістрантів у царині методичного забезпечення процесів музичної підготовки студентів з обраного фаху;
- удосконалення знань щодо форм i методів музичного навчання студентів;
- формування інформативної обізнаності магістрантів щодо сучасних iнновацiйних технологій музичного навчання студентів;
- поглиблення інформативної обізнаності магістрантів з питань хорового диригування, хорового та сольного виконавства;
- формування умінь щодо надання вербальних характеристик особливостям розвитку музики на рiзних етапах її iсторичного функціонування;
- розвиток навичок аналізу конкретних музичних творiв з точки зору їх жанрово стильових ознак, музичної форми, мовновиражальних засобiв;
- удосконалення вправності у сфері розкриття спiввiдношення традиційного i новаторського в музицi композиторiв рiзних шкіл та творчих угрупувань, спираючись на нові дослiдження у галузi музичного мистецтва;
- формування здатності синтезувати вітчизняний та свiтовий досвід у галузi методики викладання вокально-хорових дисциплін.
Результати навчання: студенти повинні знати:
- фундаментальні теоретичні та iсторичнi аспекти музичної педагогіки і виховання;
- основнi методологічні та методичнi принципи викладання музично- теоретичних дисциплін та музично-виконавських дисциплін;
- сутність, зміст, мету і завдання спеціальних музичних дисциплін, які складають основу фахової підготовки учителя музики;
- форми навчальної роботи на заняттях з музичних дисциплін;
- складові традиційного методичного інструментарію викладання музичних дисциплін;
- технічні інновації, спрямовані на оптимізацію процесів осягнення студентами спеціальних музичних дисциплін;
- основні проблеми культурологічної трансформації сучасної освіти.
вміти:
- здійснювати аналіз навчальних планів підготовки фахівців та навчальних програм з дисциплін фахового спрямування;
- застосовувати в процесі викладання музичних предметів різні форми роботи із студентами;
- використовувати у процесі викладання фахових музичних дисциплін інноваційні та інтегративні технології;
- застосовувати в процесі викладання музичних предметів належні методичні засоби і прийоми;
- віднаходити власні методичні елементи, спрямовані на оптимізацію вивчення певних фахових дисциплін;
- віднаходити варіанти ефективного розв’язання певних педагогічних проблем, що виникають в процесі опанування студентами музично-теоретичних або виконавських дисциплін.
Методи викладання дисципліни: лекції, бесіди, проблемно-евристичні методи, інтерактивні технології, дискусії, ділові ігри.
Методи оцінювання: поточне усне опитування, модульна контрольна робота.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Поточний і модульний контроль (100 балів) |
Сума |
|||
Змістовий модуль 1 (100 балів)
|
100 балів |
|||
Поточний контроль
|
МКР
|
Самостійна робота |
||
45 балів |
50 |
5 балів |
||
Форма підсумкового контролю: залік.
Перелік основної літератури:
1. Борисова Т.В. Методика викладання спеціальних музичних дисциплін у вищій школі (цикл вокально-хорових дисциплін) 6 навчально-методичний посібник / Т.В. Борисова. – Кам’янець-Подільський: Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2018. – 88 с/
2. Борисова Т.В. Використання комп’ютерних технологій у процесі самостійної вокально-виконавської підготовки студентів: методичні рекомендації / Т.В. Борисова. – Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д.Г., 2014. – 64 с.
3. Колеса М. Основи техніки диригування/ М.Колеса. Київ.,1973
4. Олексюк О.М., Бондаренко Л.А. Методика викладання музичних дисциплін у вищій школі : навч. посіб. / О.М. Олексюк, Л.А. Бондаренко. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2018. — 112 с.
5. Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін) / Г.М. Падалка. - Київ: Освіта України, 2010. - 274 с.
6. Рудницька О.П. та ін. Мистецька освіта в Україні: теорія і практика / Заг. ред. О.В. Михайличенко, редактор Г.Ю. Ніколаї. Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка, 2010. - 255 с.
- Викладач: Борисова Тетяна