АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Методика постановки голосу

 

1.                  Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності.

Метою вивчення навчальної дисципліни “Методика постановки голосу” є формування теоретико-методичної бази майбутніх педагогів в галузі теорії та практики розвитку співацьких голосів учнів.

Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.

Міждисциплінарні зв’язки: Постановка голосу, Хорове диригування, Хоровий клас, Методика музичного виховання, Методика роботи зі шкільними творчими колективами, Методика роботи з дитячим вокально-хоровим колективом.

2.                  Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної дисципліни:

-         здатність розв’язувати завдання в галузі середньої мистецької освіти, що передбачає використання отриманого досвіду у самостійній професійній діяльності майбутніх педагогів;

-         володіння ґрунтовною науково-теоретичною базою, яка сприяє глибокому осягненню сенсу явища національної співацької виконавської традиції, у якій концентрується багатовіковий досвід народно-пісенної творчості;

-         здатність застосовувати сучасні досягнення та тенденції розвитку науки в галузі методики розвитку співацького голосу;

-         розвиток необхідних професійних якостей особистості фахівця, загального культурного рівня, творчої активності, креативності, прагнення до саморозвитку та самоосвіти у професії.

-володіння методикою формування вокально-технічних, виконавських, оцінювально-аналізуючих умінь та навичок учнів в роботі з постановки голосу;

-здатність застосовувати спеціальні науково-методичні знання в галузі вокального педагогіки при розв’язанні проблемних ситуацій у сфері педагогічної діяльності;

-уміння глибокого осмислення сучасного змісту співацької виконавської практики, здатності до аналізу складних мистецьких явищ з опорою на досягнення сучасної вокальної педагогіки та суміжних галузей наук;

-володіння методикою проведення аналізу загального, музично-теоретичного, виконавського компонентів вокальних творів;

-уміння застосовувати сучасні освітні технології, в тому числі і музично-інформаційні, для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх та позашкільних мистецьких закладах.

3.     Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Змістовий модуль 1. Розвиток співацького голосу

Тема 1. Методика постановки голосу. Уведення в проблематику.

Тема 2. Спів як психофізіологічний процес.

Тема 3. Будова голосового апарату.

Тема 4. Акустичні особливості процесу голосоутворення.

Тема 5. Процес голосоутворення та голосоведення.

Тема 6. Резонатори голосового апарату.

Тема 7. Вокальний та вокально-педагогічний слух.

Тема 8. Гігієна та охорона співацького голосу.

4.     Обсяг навчальної дисципліни (кількість кредитів ЄКТС – 4, кількість годин: всього – 120, аудиторних – 40, лекційних – 16, практичних – 24, самостійна робота – 80).

5.     Форма підсумкового контролю – екзамен.

6.     Інформація про науково-педагогічного працівника, який забезпечуватиме викладання цієї навчальної дисципліни (Прядко Олена Михайлівна, кандидат педагогічних наук, доцент).

7.     Перелік основної літератури.

І. Базова

1.     Антонюк В.Г. Постановка голосу: Навчальний посібник для студентів вищих музичних навчальних закладів. – Київ : Українська ідея, 2000. – 68 с.

1.     Дмитриев Л. Основы вокальной методики : учеб. пособ. для муз. вузов / Леонид Борисович Дмитриев. Москва : Музыка, 2007. 368 с.

2.     Жишкович М. Основи вокально-педагогічних навиків : метод. поради для студ. вокальних ф-тів вищих навч. закладів к-ри і мистецтв IIIIV рівнів акредитації / Мирослав Жишкович. – Львів, 2007. – 43 с.

3.     Колодуб І. Питання теорії вокального мистецтва / І.Колодуб. Харків : Промінь, 1995. 119 с.

4.     Можайкіна Н.С. Методика викладання вокалу. Хрестоматія: навчальний посібник / Н.С. Можайкіна. Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. 2016 с.

5.     Прядко О.М. Розвиток співацького голосу : навч. посіб. / О.М. Прядко. – Кам’янець-Подільський : Сисин О.В., 2010. – 128 с.

6.     Стахевич О. Основи вокальної педагогіки. Природно-наукові теорії сольного співу : курс лекцій : навч. посібник для студентів диригентсько-хорових факультетів музичних і педагогічних вузів / О. Стахевич. – Суми, 2002. – 91 с.

7.     Юцевич Ю.Є. Теорія і методика розвитку співацького голосу: навч-метод. посібник для викладачів і студентів мистецьких навчальних закладів, учителів шкіл різного типу / Юрій Євгенович Юцевич; ін-т змісту і методу навчання. Київ. 1998. 158, [1] с.