Опис (анотація): українська література ‒ системно-історичний курс, спрямований на вивчення найвидатніших зразків української літератури від давніх часів до початку ХХІ ст. у хронологічній послідовності та жанрово-стильовому аспекті.
Тип: вибіркова, самостійного вибору навчального закладу.
Термін вивчення: 1 курс (1 семестр).
Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.
Викладацький склад: канд. філол. наук, старший викладач кафедри історії української літератури та компаративістики Волковинська І.В.
Мета курсу: сформувати ґрунтовні знання про літературний процес в Україні, про сутність культурних явищ та їх взаємозвʼязки із загальноєвропейським мистецьким контекстом, про специфіку жанрово-стильової системи національної літератури.
Основні завдання дисципліни:
- поглибити знання студентів про український літературний процес із урахуванням культурно-історичних чинників;
- розширити знання про жанрові та стильові особливості художніх творів національної літератури;
- формувати вміння визначати характер окремих літературних фактів і явищ в контексті закономірностей загальнолітературного розвитку;
- зʼясувати вплив української літератури на духовний розвиток суспільства впродовж століть;
- розвивати навички аналізу літературних творів;
- розвивати навички дослідницької діяльності студентів та їх комунікативну культуру.
Результати навчання. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
– основні етапи розвитку української літератури;
– творчий шлях письменників, їх внесок у розвиток української літератури;
– зміст творів, визначених програмою;
– основні художні напрями, течії, школи української літератури;
– основні принципи аналізу художнього твору.
уміти:
– аналізувати твори української літератури, враховуючи ідейно-тематичну та жанрово-стильову специфіку творів;
– визначати основну проблематику української літератури на різних етапах її розвитку;
– аналізувати складові індивідуального стилю письменника, особливості поетики творів, здійснювати генетичне і типологічне зіставлення творів сучасних авторів з попередньою вітчизняною та зарубіжною традицією;
– формувати та обґрунтовувати власну точку зору щодо прочитаних творів.
Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, мультимедійна презентація, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання самостійних та індивідуальних завдань, опрацювання наукової літератури, конспектування, дискусії тощо.
Методи оцінювання: усне опитування, виконання самостійних та індивідуальних завдань, модульна контрольна робота.
Розподіл балів, що присвоюються студентам:
Денна форма навчання
Поточний і модульний контроль (60 балів) |
Екзамен |
Сума |
||
Змістовий модуль 1 (60 балів) |
40 |
100 |
||
Поточний контроль |
Самостійна робота робота |
МКР |
||
30 балів |
10 балів |
20 балів |
Форма підсумкового контролю: екзамен.
Перелік основної літератури:
1. Білоус П. Історія української літератури ХІ–XVIII ст. : навч. посібн. Київ: ВЦ «Академія», 2009. 424 с.
2. Історія української літератури XIX століття : у 2 кн. : підручник / за ред. акад. М.Г. Жулинського. Київ, 2005–2006.
3. Історія української літератури ХХ століття : у 2 кн. : підручник для вузів / за ред. В.Г. Дончика. Київ : Либідь, 1998.
4. Ковалів Ю.І. Жанрово-стильові модифікації в українській літературі : монографія. Київ : Київський університет, 2012. 191 с.
5. Констанкевич І.М., Сірук В.Г. Сучасна українська література: стилі, покоління, творчі індивідуальності : навч. посібник. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. 328 с.
Мова викладання: українська.