+Робоча програма_Укр.літ._журн._2019-2020.docx+Робоча програма_Укр.літ._журн._2019-2020.docx

Опис (анотація): українська література ‒ системно-історичний курс, спрямований на вивчення найвидатніших зразків української літератури від давніх часів до початку ХХІ ст. у хронологічній послідовності та жанрово-стильовому аспекті.

Тип: вибіркова, самостійного вибору навчального закладу.

Термін вивчення: 1 курс (1 семестр).

Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.

Викладацький склад: канд. філол. наук, старший викладач кафедри історії української літератури та компаративістики Волковинська І.В.

Мета курсу: сформувати ґрунтовні знання про літературний процес в Україні, про сутність культурних явищ та їх взаємозвʼязки із загальноєвропейським мистецьким контекстом, про специфіку жанрово-стильової системи національної літератури.

Основні завдання дисципліни:

-       поглибити знання студентів про український літературний процес із урахуванням культурно-історичних чинників;

-       розширити знання про жанрові та стильові особливості художніх творів національної літератури;

-       формувати вміння визначати характер окремих літературних фактів і явищ в контексті закономірностей загальнолітературного розвитку;

-      зʼясувати вплив української літератури на духовний розвиток суспільства впродовж століть;

-       розвивати навички аналізу літературних творів;

-       розвивати навички дослідницької діяльності студентів та їх комунікативну культуру.

Результати навчання. У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

–   основні етапи розвитку української літератури;

–   творчий шлях письменників, їх внесок у розвиток української літератури;

–   зміст творів, визначених програмою;

–   основні художні напрями, течії, школи української літератури;

–   основні принципи аналізу художнього твору.

уміти:

–        аналізувати твори української літератури, враховуючи ідейно-тематичну та жанрово-стильову специфіку творів;

–      визначати основну проблематику української літератури на різних етапах її розвитку;

–      аналізувати  складові  індивідуального  стилю письменника, особливості поетики творів, здійснювати  генетичне і  типологічне зіставлення творів сучасних авторів з попередньою вітчизняною та зарубіжною традицією;

–        формувати та обґрунтовувати власну точку зору щодо прочитаних творів.

Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, мультимедійна презентація, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання самостійних та індивідуальних завдань, опрацювання наукової літератури, конспектування, дискусії тощо.

Методи оцінювання: усне опитування, виконання самостійних та індивідуальних завдань, модульна контрольна робота.

 

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

Денна форма навчання

Поточний і модульний контроль (60 балів)

Екзамен

Сума

Змістовий модуль 1 (60 балів)

 

 

40

 

 

100

Поточний контроль

 

Самостійна робота

робота

МКР

30 балів

10 балів

20 балів

 

 

 

Форма підсумкового контролю: екзамен.

 

Перелік основної літератури:

1.     Білоус П. Історія української літератури ХІ–XVIII ст. : навч. посібн. Київ: ВЦ «Академія», 2009. 424 с.

2.     Історія української літератури XIX століття : у 2 кн. : підручник / за ред. акад. М.Г. Жулинського. Київ, 20052006.

3.     Історія української літератури ХХ століття : у 2 кн. : підручник для вузів / за ред. В.Г. Дончика. Київ : Либідь, 1998.

4.     Ковалів Ю.І. Жанрово-стильові модифікації в українській літературі : монографія. Київ : Київський університет, 2012. 191 с.

5.     Констанкевич І.М., Сірук В.Г. Сучасна українська література: стилі, покоління, творчі індивідуальності : навч. посібник. Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2012. 328 с.

 

Мова викладання: українська.