Програма вивчення вибіркової навчальної дисципліни “Навчальна секція фізичної реабілітації (спеціальна медична група «Б» – захворювання внутрішніх органів)” складена відповідно до освітньо-професійної програми підготовки бакалавра .

Тип дисципліни. Згідно навчального плану дисципліна “Навчальна секція фізичної реабілітації (спеціальна медична група «Б» – захворювання внутрішніх органів)” відноситься до циклу професійної та практичної підготовки вибіркової частини.

Курс НСФР покликаний для збереження та зміцнення здоров’я студентів на моделі однієї з спортивно-педагогічних дисциплін, яка передбачена навчальним планом, а також підвищити рівень фізичної  підготовленості студентів з цієї дисципліни.

Міждисциплінарні зв’язки. Суміжними та взаємодоповнюючими дисциплінами є фізичне виховання.

Програма навчальної дисципліни складається з двох змістових модулів.

 

1.    Мета та завдання навчальної дисципліни

 

1.1. Метою фізичного виховання студентів навчальної секції фізичної реабілітації Кам’янець-Подільського національного університету імені  Івана Огієнка є підготовка майбутніх фахівців до високопродуктивної праці, виховання у студентів потреби в систематичних заняттях фізичними вправами для підтримки свого належного фізичного та психічного стану в залежності від психофізичних навантажень та з урахуванням особливостей їх майбутньої професійної діяльності, зміцнення здоров’я, а також отримання умінь і навичок для застосування різноманітних методів та засобів фізичного культури в майбутньому.

1.2. Для досягнення мети фізичного виховання студентів навчальної секції фізичної реабілітації передбачається комплексне вирішення наступних завдань:

·       збереження та зміцнення здоров’я студентів, сприяння формуванню здорового способу життя, підтримання та підвищення рівня працездатності протягом навчання;

·       виховання у студентів потреби в систематичних заняттях фізичними вправами;

·       формування системи знань і вмінь з фізичної культури і здорового способу життя;

·       оволодіння методиками оцінки фізичного розвитку, функціонального стану та самоконтролю при заняттях фізичними вправами;

·       отримання студентами необхідних знань, умінь та навиків в застосуванні засобів фізичної культури для профілактики захворювань, відновлення та зміцнення здоров’я;

·       зміцнення здоров’я, сприяння формуванню всебічного розвитку організму, профілактика захворювань, забезпечення оптимального  рівня фізичної підготовленості;

·       оволодіння системою практичних умінь і навиків занять основними видами фізичних вправ і форм раціональної  фізкультурної діяльності

Робоча програма являє собою перелік тем і завдань, а також кількість відведених на них годин і передбачає теоретичне та практичне вивчення засобів і методів фізичного виховання загалом та рухової активності оздоровчої спрямованості зокрема.

Матеріал програми також спрямований на вирішення виховних, освітніх та оздоровчих завдань. Тому вивчення курсу базується на загальних знаннях про фізичну культуру, психологію, педагогіку.

Реалізація програми здійснюється в формі практичних та теоретичних занять.

Самостійна робота студентів спрямована на вивчення літературних джерел і складання різної документації (індивідуальні плани, щоденники), проведення спостережень.

 У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повиненн оволодіти обов’язковими практичними навичками:

·      оволодіти технікою виконання основних рухових навичок і умінь;

·      оволодіти навичками самоконтролю за реакціями організму на фізичне навантаження;

·      вміти скласти комплекс ранкової гімнастики, фізкультурної хвилинки, комплекси вправ для розвитку фізичних якостей та комплекси вправ для відновлення розумової втоми;

·      закласти  навички основи здорового способу життя;

·      знати основи організації і методики найбільш ефективних видів і форм раціональної рухової діяльності й уміння застосовувати їх на практиці  у своїй фізичній активності;

·      вміти застосовувати систематичне фізичне тренування оздоровчої спрямованості.

У процесі вивчення  дисципліни здобувачі вищої освіти мають  знати:

- розуміння соціальної ролі фізичного виховання в розвитку особистості;

- практичні основи фізичного виховання і здорового способу життя;

- основні засади та принципи здорового способу життя;

- систему практичних вмінь і навичок, які забезпечують збереження та

зміцнення здоров’я, психологічної стійкості та якостей особистості;

- загальну професійно-прикладну фізичну підготовку та готовність студентів до майбутньої професії.

Студенти повинні вміти:

- пропагувати здоровий спосіб в суспільстві та у своєму майбутньому трудовому колективі;

-    застосовувати практичні основи фізичного виховання на практиці;

-   розрізняти структуру та основні засади фізичного виховання та здорового

способу життя;

-   практично застосовувати набуті знання з фізичного виховання;

-   застосовувати спеціальні форми занять та підбирати правильні засоби, які

б були найбільш правильні для поширених професій.

На вивчення навчальної дисципліни відводиться 140 годин .