Мета викладання навчальної дисципліни  “Психологія” є дати  студентам теоретико-методологічні знання з загальної психології, на основі теоретичних знань, озброїти уміннями і навиками визначення психологічного контексту в умовах практичної діяльності.

 

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Психологія” є :формування уявлення про психічну активність як засіб відображення та перетворення навколишнього світу; аналіз закономірностей функціонування психіки; розширення світоглядного і професійного горизонту в результаті ознайомлення з розвитком психології як науки; ознайомлення з структурними компонентами психіки та їх взаємозв'язком;        набуття студентами навичок пояснення і використання в практичній діяльності особливостей перебігу психічних процесів, функціонування психічних станів та прояву психічних властивостей; формування студентами навичок свідомого самоконтролю та саморегуляції власних психічних станів та поведінки. У       процесі вивчення курсу важливо зосередити увагу на засвоєнні знань із таких питань: поняття про психологічні знання і методи психології, психологія як наука та етапи і особливості її розвитку, структура психічних явищ та їх взаємозв'язок, аналіз прояву психічних явищ та їх психологічний зміст. Підвищенню ефективності семінарських занять сприятиме передбачене програмою виконання навчально-дослідницьких завдань, зокрема реферативних досліджень з історії розвитку психології, актуальних проблем розвитку психології.

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми : знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: про  основні категорії, поняття загальної психології; історичні передумови, перспективи розвитку психології;  головні теоретичні напрями сучасної психології; теоретично обґрунтовані методи дослідження психічних процесів та особистості.

Уміння: дотримуватися певного методологічного підходу до психологічного дослідження та аналізу психічних процесів; орієнтуватися у різноманітних теоріях, критично аналізувати різні підходи до основних психологічних категорій, враховувати отримані знання в практичній діяльності; визначати основні властивості особистості, психологічні механізми детермінації її поведінки; враховувати індивідуальність, неповторність, внутрішній потенціал самотворення особистості.

Навички: правильного аналізу психічного розвитку дітей, складання психолого-педагогічної характеристики на них; використання різних форм, методів і засобів при проведені психологічних корекційних групових та індивідуальних занять