Метою викладання навчальної дисципліни  «Спеціальна теорія і методика виховання» є дати студентам теоретичні та практичні знання про основні етапи та напрямки виховання молодших і старших школярів з з тяжкими порушеннями мовлення; розкрити організацію та зміст методик вивчення та формування особистості дітей з з тяжкими порушеннями мовлення в позакласній виховній роботі  спеціальної школи  ; сформувати у студентів знання, уміння  та навички з даної дисципліни.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни «Спеціальна теорія і методика виховання» є визначити головні теоретичні основи та практичні положення методики виховання учнів з тяжкими порушеннями мовлення молодшого та старшого шкільного віку; розкрити сутність, зміст та напрямки виховання у спеціальній школі; показати особливості та специфіку проведення різних методик вивчення та формування особистості дітей з тяжкими порушеннями мовлення в позакласній виховній роботі  спеціальної школи , враховуючи форми, методи і засоби виховного впливу; розкрити специфіку та особливості міжособистісної  взаємодії педагога, батьків та вихованців, показати умови їх ефективності; виділити вирішальну роль особистості вихователя в розвитку кожної окремої дитини.

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми : знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: корекційної спрямованості виховної роботи в спеціальній школі; основних завдань, форм, методів, засобів, методичного забезпечення виховного впливу на дітей з з тяжкими порушеннями мовлення; напрямків педагогічної діагностики особистості, планування виховної роботи в спеціальній школі; основних положень методик переконання,  педагогічного та емоційного стимулювання дітей з з тяжкими порушеннями мовлення, особливості їх впровадження; сутності та специфіки організації та проведення корекційно-виховної позакласного роботи в спеціальній школі тощо.

Уміння: аналізувати і доводити основні положення Концепції громадянського і національного виховання, основні завдання виховання учнів  спеціальної школи; організовувати, проводити і аналізувати корекційно-виховні заходи; виявляти рівень вихованості учнів , розробляти її  показники і критерії оцінки, застосовувати результати діагностики при плануванні і проведенні корекційно-виховної роботи; втілювати основні методи морального переконання, проводити і складати етичну бесіду і різні види дискусії; розрізняти види вимог, перспектив, визначати типові помилки при застосуванні заохочень і покарань; аналізувати основні методи педагогічного стимулювання в спеціальній школі; формувати моральну готовність до праці; складати і проводити заходи, спрямовані на профорієнтацію учнів  спеціальної школи; розробляти плани роботи гуртка (секцій), позакласних заходів; давати критичний аналіз виховного значення самопідготовки; складати план самопідготовки різних вікових груп; порівнювати динаміку працездатності учнів  під час уроків і під час самопідготовки; диференційовано та індивідуально працювати з дітьми з з тяжкими порушеннями мовлення.

Навички: правильного застосування різних форм, методів, засобів і методичних прийомів корекційної-виховного впливу; написання і проведення масових, групових, індивідуальних заходів; розробки планів, конспектів виховних заходів; правильного складання психолого-педагогічних характеристик на учня і групу учнів  з з тяжкими порушеннями мовлення, визначення рівня розвитку вихованості; проведення етичних бесід, дискусій, оцінки відповідних виховних заходів; написання різних видів вимог, перспектив; опису заохочень і покарань, практичне використання методів педагогічного стимулювання в спеціальній  школі; розробки і проведення виховних заходів з профорієнтації учнів  спеціальної школи; формування моральної готовності до  професійної діяльності; розробки плану роботи гуртка, секції; організації і проведення позакласних виховних заходів і самопідготовки тощо.