. Мета викладання навчальної дисципліни  “Психологія дитини з ЗПР” є дати  студентам теоретико-методологічні знання з клініко-фізіологічних та психолого-педагогічних основ затримки психічного розвитку; сформувати практичні навички клінічного та психолого-педагогічного вивчення дітей із затримкою психічного розвитку різного етіопатогенезу; розкрити структуру, зміст та напрямки психологічної корекції з даною категорією дітей у загальноосвітніх дошкільних та шкільних навчальних закладах, інтегрованих групах та класах при загальноосвітніх дошкільних та шкільних закладах.

1.2.Основними завданнями вивчення дисципліни “Психологія дитини з ЗПР” є: ознайомлення студентів з сутністю та змістом поняття “затримка психічного розвитку”; розкриття клінічних, клініко-фізіологічних та психолого-педагогічних характеристик затримки психічного розвитку різного етіопатогенезу; визначення теоретико-методологічних основ щодо характеристики форм, типів та видів затримки психічного розвитку; обґрунтування теоретико-практичних основ змісту, сутності та психологічного забезпечення корекційної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку в загальноосвітніх дошкільних та шкільних навчальних закладах, інтегрованих групах та класах  інтенсивної педагогічної корекції при загальноосвітніх дошкільних та шкільних закладах; вивчення напрямків та етапів підготовки майбутніх спеціалістів до практичного відмежування затримка психічного розвитку від подібних станів.

1.3.Заплановані результати навчання відповідно до освітньої (освітньо-професійної /освітньо-наукової) програми : знання , уміння, навички, інші компетентності, набуті у процесі вивчення дисципліни :

Знання: про сутність затримки психічного розвитку, як затриманого ходу психічного розвитку; етіопатогенетичні причини виникнення затримка психічного розвитку, клінічніко-фізіологічні та психолого-педагогічні характеристики психічного та психофізичного  інфантилізму, затримка психічного розвитку цереброорганічного ґенезу, різні класифікації форм затримки психічного розвитку; клінічніко-фізіологічні та психолого-педагогічні особливості первинної та вторинної затримки психічного розвитку різного етіопатогенезу; основні прояви затримка психічного розвитку у навчально-виховному процесі, особливості розвитку психічних процесів у дітей із затримка психічного розвитку;  зміст психологічної корекційної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку різних вікових груп.

Уміння: аналізувати етіологічні та патогенетичні причини різних форм затримки психічного розвитку; відмежовувати різні варіанти затримки психічного розвитку за відповідними  ознаками; відокремлювати вторинні форми затримка психічного розвитку (затримка психічного розвитку при хромосомних обергаліях, порушеннях мовлення, недоліках опорно-рухового апарату, порушеннях аналізаторних систем, затримка психічного розвитку у близнюків тощо) від первинних , виділяти особливості психічного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку, порівнювати їх з типовим розвитком, діагностувати відповідний тип затриманого розвитку у дітей дошкільного та шкільного віку; розробляти психологічні корекційні  програми для різних категорій дітей із затримка психічного розвитку , враховуючи вікові та психофізичні ознаками; аналізувати і проводити психологічні корекційні, індивідуальні та групові заняття; відокремлювати професійні якості практичного психолога.

Навички: правильного аналізу психічного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку різних варіантів і форм; конкретного відмежування вторинних форм затримки психічного розвитку від первинних; розробки та організації корекційно-виховних занять з дітьми із різними формами затримка психічного розвитку; правильного і детального аналізу  психічного розвитку дітей із затримкою психічного розвитку, складання психолого-педагогічної характеристики на них; використання різних форм, методів і засобів при проведені психологічних корекційних групових та індивідуальних занять