Опис (анотація): навчальна дисципліна «Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас» передбачає:
- оволодіння спеціальними знаннями, вміннями та навичками гри на основному музичному інструменті, необхідних для відтворення художнього задуму твору;
- формування навичок виконавського саморегулювання;
- виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;
- акомпанування солістам (вокалістам, інструменталістам) або власному співу;
- розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі вивчення та виконання музичних творів;
- оволодіння методикою навчання гри на музичному інструменті;
- оволодіння раціональними методами роботи над музичним твором;
- формування навичок самостійної роботи за музичним інструментом.
Тип: дисципліни професійної і практичної підготовки
Термін вивчення: 1, ІІ, ІІІ курси (І, ІІ, ІІІ, ІV, V, VІ семестри).
Викладацький склад: доктор педагогічних наук, професор кафедри музичного мистецтва Лабунець В. М.; ; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Карташова Ж. Ю.; кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичного мистецтва Боршуляк А.М..; кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музичного мистецтва Чайка С.В.; кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри музичного Лаврентьєва Н.В.;
Метою навчальної дисципліни «Основний музичний інструмент і концертмейстерський клас» є підготовка майбутнього викладача музичного мистецтва до музично-педагогічної діяльності в школі, музичних дитячих та спеціалізованих мистецьких навчальних закладах, яка передбачає оволодіння студентами високим рівнем виконавства на музичному інструменті та опанування методикою навчання в класі основного музичного інструмента.
Основними завданнями дисципліни «Основний музичний інструмент та концертмейстерський клас» є:
- формування у студентів позитивного, свідомого ставлення до музично-виконавської підготовки з основного музичного інструмента;
- засвоєння всієї системи виконавських умінь і навичок, необхідних для відтворення художнього задуму твору;
- формування навичок виконавського саморегулювання виконання музичних творів різних епох і стилів на високому художньому рівні;
- акомпанування солістам (вокалістам, інструменталістам) або власному співу;
- організація самостійної роботи за музичним інструментом.
- формування у студентів музично-педагогічних здібностей (розвиток музичних здібностей та художніх смаків студентів у процесі виконання музичних творів;
- формування у студентів організаційно-педагогічних здібностей (організація та проведення музично-освітніх заходів);
- формування у студентів інструментально-методичних вмінь (для музично-педагогічної роботи в класі основного музичного інструмента в музичному дитячому гуртку, студії тощо).
- формування зорової, слухової й рухової сфер виконавця (не допускати переважання однієї над іншою);
- використання сучасних технічних засобів для слухання і запису власних варіантів розучуваного твору;
- використання дидактичних принципів навчання: міцності засвоєння знань (активізація різних видів пам’яті, настанова на міцне і тривале запам’ятовування); свідомості та активності в роботі над музичним твором; цілеспрямоване сприйняття музичного твору, осмислення його змісту, стилю, форми, фактури, а також процесу автоматизації виконавських навичок; систематичності й послідовності (в плануванні роботи, вивченні навчального репертуару і поступовому ускладненні виконавських прийомів); доступності і врахування вікових та індивідуальних особливостей студентів (рівень підготовки на музичному інструменті; рівень музичних здібностей).
- Викладач: Боршуляк Альона
- Викладач: Карташова Жанна
- Викладач: Чабан-Чайка Світлана