Практичні заняття_Вступ_2019-2020.docПрактичні заняття_Вступ_2019-2020.doc

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 Вступ до спеціальності

 1. Мета вивчення навчальної дисципліни у контексті підготовки фахівців певної спеціальності. Її взаємозв’язок з іншими навчальними дисциплінами навчального плану підготовки фахівців.

Мета вивчення дисципліни "Вступ до спеціальності" полягає у тому, щоб забезпечити первісне ознайомлення студентів-першокурсників з провідними видами засобів масової комунікації, створити цілісне розуміння теоретичних засад, сутності і особливостей журналістики, реклами і зв'язків з громадськістю.

Дисципліна "Вступ до спеціальності" є основоположною для вивчення таких спеціальних дисциплін: "Журналістикознавство: теорія твору", "Журналістикознавство: теорія журналістики", "Журналістикознавство: теорія і методика журналістської творчості", "Теорія реклами та зв’язків із громадськістю: теорія реклами", "Теорія реклами та зв’язків із громадськістю: теорія PR", "Теорія реклами та зв’язків із громадськістю: теорія і методика рекламної творчості та PR" та ін.

 2. Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної навчальної дисципліни. Сфера реалізації здобутих компетентностей під час працевлаштування.

Вивчення дисципліни "Вступ до спеціальності" дозволить оволодіти такими компетентностями: здатність реалізувати свої права й обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності; здатність орієнтуватися в різних сферах життя суспільства, які є об’єктом висвітлення у комунікаційній практиці та з якими пов’язаний тематичний зміст і проблематика матеріалів; здатність верифікувати інформацію, аналізувати факти.

 3. Зміст навчальної дисципліни за модулями та темами.

Модуль 1. Журналістика, реклама і PR в системі засобів масової інформації

Тема 1. Загальні уявлення про журналістику, рекламу і зв'язки з громадськістю.

Тема 2. Із історії зародження і розвитку журналістики, реклами і зв'язків з громадськістю.

Тема 3. Принципи журналістської, рекламної і PR-діяльності.

Тема 4. Функції журналістики, реклами і зв'язків з громадськістю.

Тема 5. Дієвість і ефективність журналістської, рекламної і PR-діяльності.

Тема 6. Типологічні концепції інформації в журналістиці, рекламі і PR.

Тема 7. Права і обов'язки журналістів, рекламістів і піарників.

Тема 8. Морально-правові засади діяльності журналіста, рекламіста і піарника.

Тема 9. Загальні уявлення про жанри журналістики, форми і види реклами і зв'язків з громадськістю.

Тема 10. Правила оформлення інформаційного запиту.

Тема 11. Загальні особливості виготовлення журналістського, рекламного і PR-продукту.

 4. Обсяг вивчення навчальної дисципліни: 5 кредитів, год. всього 150, ауд. – 50 год., з них — лекційних 22, практичних – 28, самост. – 100 год.

 5. Форма семестрового контролю — екзамен.

 6. Інформація про науково-педагогічних працівників, які забезпечуватимуть викладання цієї навчальної дисципліни (прізвище, ім’я, по батькові, науковий ступінь, вчене звання).

Викладання цієї навчальної дисципліни забезпечуватиме Волковинський Олександр Сергійович, доктор філологічних наук, професор.

 7. Перелік основної літератури.

1.  Владимиров В. М. Вступ до спеціальності “Журналістика”: Навч. посіб. Київ, 2007.

2.  Джефкінс Ф. Реклама: Практ. посіб.: Пер. з англ. / Доп. і ред. Д. Ядіна. Київ, 2001.

3.  Здоровега В. Вступ до журналістики : текст лекцій. Львів, 1998.

4.  Іванов В. Ф., Бугрим В. В., Башук А. І. [та інші]. Основи реклами і зв'язків з громадськістю: підручник. Київ, 2011.

5.  Карпенко В. О. Журналістика: Вступ до фаху. Київ, 2011.

6.  Лук’янець Т. І. Рекламний менеджмент. Київ, 1999.

7.  Михайлин І.Л. Основи журналістики : підручник. Харків , 2000.

8.  Мова В. В. Реклама в системі маркетингу: Опорний конспект лекцій. Київ, 2004.

9.  Обритько Б. А. Реклама і рекламна діяльність. Київ, 2002.

10.  Обритько Б. А. Рекламний менеджмент: Конспект лекцій. Київ, 2000.

  

Науково-педагогічний працівник                              О.С. Волковинський

                                                      

 Завідувач кафедри                                                      О.С. Волковинський