Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Кафедра англійської мови
ЗАТВЕРДЖУЮ
Завідувач кафедри
_____________ О.В. Галайбіда
“______”______________20___ року
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
ПП04ПРАКТИКА УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ англійської МОВИ
підготовки бакалавра
галузі знань 01 Освіта / Педагогіка
спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література (англійська)
за освітньою програмою Англійська мова і зарубіжна література
факультету іноземної філології
2019 -2020 навчальний рік
Розробники програми:
Литвинюк О.М., кандидат філологічних наук, ст. викладач
Петрова Т.М., кандидат педагогічних наук, доцент
Хохель Д.Ю., кандидат філологічних наук, викладач
Робочу програму ухвалено на засіданні кафедри англійської мови
Протокол № ___ від «____»________________20__ року
1. Мета вивчення навчальної дисципліни:
підготовка висококваліфікованих, вмотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації фахівців-філологів – учителів і викладачів англійської мови, у ході комплексної реалізації практичної, виховної, розвиваючої та професійно-педагогічної мети в процесі практичного оволодіння іноземною мовою. Практична мета полягає у формуванні в студентів лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетенції.
Професійно-педагогічна мета полягає у формуванні комунікативно-методичної компетенції. Вона передбачає володіння мовою на рівні, що визначається конкретною педагогічною ситуацією, і оволодіння вміннями педагогічного спілкування.
2. ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Найменування показників |
Характеристика навчальної дисципліни |
|
денна форма навчання |
заочна форма навчання |
|
Рік навчання |
3 |
3 |
Семестр вивчення |
5,6 |
5,6 |
Кількість кредитів ЄКТС |
|
|
Загальний обсяг годин |
210/270 |
151/469 |
Кількість годин навчальних занять |
90/102 |
18/56 |
Лекційні заняття |
- |
- |
Практичні заняття |
90/102 |
18/56 |
Семінарські заняття |
- |
- |
Лабораторні заняття |
- |
- |
Самостійна та індивідуальна робота |
120/168 |
133/413 |
Форма підсумкового контролю |
залік/іспит |
залік/іспит |
3. Статус дисципліни – нормативна
4. Передумови для вивчення дисципліни – практична фонетика англійської мови, правкична граматика англійської мови.
5. Програмні компетентності навчання –
Інтегральні: здатність виконувати складні спеціалізовані завдання і вирішувати практичні проблеми у іншомовній діяльності, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, здатність розуміти основні принципи людського буття, зберігати та примножувати моральні і культурні цінності, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами як усно, так і письмово.
Спеціальні: здатність розуміти усне мовлення та реагувати на нього за умови здійснення спілкування стандартною англійською мовою в нормальному темпі, спираючись на психофізіологічні механізми сприйняття мовлення та використовуючи тексти різних жанрів, вміння реалізувати мовленнєвий намір у ситуаціях соціально-побутової, соціально-культурної та навчально-трудової сфер комунікації, вміння читати художні, науково-популярні, публіцистичні та прагматичні тексти, адаптувати їх з урахуванням рівня мовленнєвої підготовки учнів, здатність писемного спілкування у типових ситуаціях, володіння практикою перекладу рідною мовою з англійської та навпаки.
6. Очікувані результати навчання з дисципліни - володіти усним і писемним мовленням англійської мови у різних ситуаціях спілкування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: про мову як суспільне явище, зв’язок її з мисленням, культурою та суспільним розвитком народу; про походження та розвиток мови; про систему мови; її рівні, про зв’язок підсистем мови, про основні одиниці мови і мовлення; про сучасні напрямки в науці, про мову та їх значення для практики навчання іноземної мови; пройдений лексичний матеріал (слова й фразеологічні одиниці).
вміти:
Аудіювання
1. Розуміти мовлення колег по навчанню, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах пройденого лексичного матеріалу.
2. Розуміти основний зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті різні рівні змісту (предметний/факти/, предметно-логічний/ причинно-наслідкові зв’язки між фактами/, спонукально-вольовий/ мотиви, вчинки дійових осіб/, емоційний).
3. Повно і точно розуміти зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.
4. Володіти мовною здогадкою при аудіюванні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для аудіювання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник учнів. Співвідносити виділені лексичні одиниці з адекватним способом здогадки (за контекстом, за словотворчими елементами, співзвучністю з рідною мовою тощо).
5. Виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою.
Мовлення
1. Володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до пройдених тем.
2. Усно переказувати знайомий текст, а також прослуханий чи побачений на аудіо- або відеоносіях матеріал чи прочитаний викладачем уголос новий текст, що містить, в основному, знайому лексику.
3. Володіти діалогічним мовленням у стандартних, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність діалогічного мовлення. Аналізувати психологічні і мовні особливості діалогічного мовлення. Визначати належність діалогів до різних функціональних типів.
4. Вести бесіду в нормальному темпі, використовуючи лексику за пройденою темою, реагувати на задані імпульси, конструювати й розігрувати сцени й діалоги. Вести діалоги етикетного характеру.
5. Вести діалог-розпитування.
6. Вести діалог-домовленість.
7. Вести підготовлений та непідготовлений діалог-обмін думками чи повідомленнями.
8. Володіти монологічним мовленням у типових, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність монологічного мовлення.
9. Володіти монологом-повідомленням.
10. Володіти монологом-розповіддю.
11. Володіти монологом-описом.
12. Володіти монологом-розміркуванням / переконанням.
13. Усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми (у тому числі й з виключеним звуком).
Читання
1. Володіти читанням художніх, науково-популярних, публіцистичних текстів.
2. Розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання.
3. Повно розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання. Виділяти в тексті для вивчаючого читання деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.
4. Шукати і знаходити необхідну інформацію чи інформацію, що цікавить, у процесі вибіркового читання.
5. Володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник.
6. Користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками.
7. Вести власний словник із практики усного й писемного мовлення, а також із домашнього й індивідуального читання /аудіювання.
Письмо
1. Володіти писемним мовленням у типових ситуаціях повсякденного спілкування. Виражати в письмовій формі парціальні оцінки: схвалення, несхвалення, похвалу, докір, зауваження тощо. .
2. Заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист.
3. Виділяти постійні та змінні елементи у структурі і змісті письмового привітання. Володіти мовленнєвими формулами звертання, прощання в привітальній листівці.
4. Писати офіційний/неофіційний лист. Виділяти постійні та змінні компоненти у його структурі
5. Занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення з дотриманням орфографічних норм.
6. Літературно правильно перекладати автентичні тексти з англійської мови на рідну.
7. Лексично й граматично правильно перекладати тексти з англійської мови на рідну мову та із рідної мови на англійську
7. Засоби діагностики результатів навчання - екзамен, заліки, презентації, модульні контрольні роботи, поточне тестування.
Денна форма навчання
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||
разом |
у тому числі |
|||||||||
|
лекційні заняття |
практичні заняття |
семінарські заняття |
лабораторні заняття |
самостійна робота |
індивідуальна робота |
||||
Змістовий модуль 1. World Around Us |
||||||||||
Тема 1. Urban and Rural Life |
50 |
|
22 |
|
|
28 |
|
|||
Тема 2. Nature and the English Countryside |
50 |
|
24 |
|
|
26 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 1 |
100 |
|
46 |
|
|
54 |
|
|||
Змістовий модуль 2. Books and Writers. |
||||||||||
Тема 1. Literature and Writing |
54 |
|
22 |
|
|
32 |
|
|||
Тема 2. British and American Crime Fiction |
56 |
|
22 |
|
|
34 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 2 |
110 |
|
44 |
|
|
66 |
|
|||
Разом годин |
210 |
|
90 |
|
|
120 |
|
|||
Заочна форма навчання
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||
разом |
у тому числі |
|||||||||
|
лекційні заняття |
практичні заняття |
семінарські заняття |
лабораторні заняття |
самостійна робота |
індивідуальна робота |
||||
Змістовий модуль 1. World Around Us |
||||||||||
Тема 1. Urban and Rural Life |
38 |
|
4 |
|
|
34 |
|
|||
Тема 2. Nature and the English Countryside |
37 |
|
4 |
|
|
33 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 1 |
75 |
|
8 |
|
|
67 |
|
|||
Змістовий модуль 2. Books and Writers. |
||||||||||
Тема 1. Literature and Writing |
38 |
|
6 |
|
|
32 |
|
|||
Тема 2. British and American Crime Fiction |
38 |
|
4 |
|
|
34 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 2 |
76 |
|
10 |
|
|
66 |
|
|||
Разом годин |
151 |
|
18 |
|
|
133 |
|
|||
6 семестр
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||
разом |
у тому числі |
|||||||||
|
лекційні заняття |
практичні заняття |
семінарські заняття |
лабораторні заняття |
самостійна робота |
індивідуальна робота |
||||
Змістовий модуль 1. English National Festivals, Holidays and Cuisine |
||||||||||
Тема 1. English Cuisine |
42 |
|
16 |
|
|
26 |
|
|||
Тема 2. National Festivals and Holidays |
46 |
|
18 |
|
|
28 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 1 |
88 |
|
34 |
|
|
54 |
|
|||
Змістовий модуль 2. Books and Writers |
||||||||||
Тема 1. The Fine Arts |
52 |
|
22 |
|
|
28 |
|
|||
Тема2. In the Grand Gallery |
40 |
|
12 |
|
|
28 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 2 |
94 |
|
34 |
|
|
56 |
|
|||
Змістовий модуль 3. The Film Industry |
||||||||||
Тема 1.Films in Today’s Society |
46 |
|
18 |
|
|
26 |
|
|||
Тема 2.Blown Away |
46 |
|
16 |
|
|
28 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 3 |
92 |
|
34 |
|
|
54 |
|
|||
Усього Усього годин |
270 |
|
102 |
|
|
164 |
|
|||
Заочна форма навчання
Назви змістових модулів і тем |
Кількість годин |
|||||||||
разом |
у тому числі |
|||||||||
|
лекційні заняття |
практичні заняття |
семінарські заняття |
лабораторні заняття |
самостійна робота |
індивідуальна робота |
||||
Змістовий модуль 1. English National Festivals, Holidays and Cuisine |
||||||||||
Тема 1. English Cuisine |
76 |
|
8 |
|
|
68 |
|
|||
Тема 2. National Festivals and Holidays |
80 |
|
10 |
|
|
70 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 1 |
156 |
|
18 |
|
|
138 |
|
|||
Змістовий модуль 2. Books and Writers |
||||||||||
Тема 1. The Fine Arts |
82 |
|
12 |
|
|
70 |
|
|||
Тема2. In the Grand Gallery |
76 |
|
8 |
|
|
68 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 2 |
158 |
|
20 |
|
|
138 |
|
|||
Змістовий модуль 3. The Film Industry |
||||||||||
Тема 1.Films in Today’s Society |
80 |
|
10 |
|
|
70 |
|
|||
Тема 2.Blown Away |
75 |
|
8 |
|
|
67 |
|
|||
Разом за змістовим модулем 3 |
155 |
|
18 |
|
|
137 |
|
|||
Усього Усього годин |
469 |
|
56 |
|
|
413 |
|
|||
9. Форми поточного та підсумкового контролю: поточне усне опитування та поточне тестування; словниковий диктант; написання твору; письмова анотація змісту тексту; переказ змісту прочитаного та прослуханого; презентація колажів та проектних (групових) завдань; оцінка за модульну контрольну роботу; підсумковий контроль у вигляді екзамену.
10. Критерії оцінювання результатів навчання
Розподіл балів за змістовими модулями:
Поточний і модульний контроль (50 балів) |
Залік |
Сума |
|
|||
ЗМ 1 (25 балів) |
ЗМ 2 (25 балів) |
100 |
100 |
|||
Поточний контроль (15 б) |
МКР (10 б) |
Поточний контроль (15 б) |
МКР (10 б) |
|||
Поточний і модульний контроль (60 балів) |
Екзамен |
Сума |
|
|||||
ЗМ 3 (20 балів) |
ЗМ 4 (20 балів) |
ЗМ 5 (20 балів) |
40 |
100 |
||||
Поточний контроль (20 б) |
- |
Поточний контроль (12 б) |
МКР (8 б) |
Поточний контроль (12 б) |
МКР (8 б) |
|||
Поточний контроль (60 балів)
Максимальна кількість балів, яку можна отримати на практичних заняттях за один змістовий модуль – 12 балів, мінімальна – 7 балів (за умови виконання всіх різновидів роботи, передбачених планами практичного заняття). Оцінювання на кожному занятті відбувається за 12-тибальною шкалою, що відображаються відповідно у журналі академічної групи, в кінці вивчення змістового модуля за допомогою відповідної формули підраховується рейтинг кожного студента за 10-тибальною шкалою.
Критерії оцінювання результатів виконання МКР
На підставі виконання завдань модульної контрольної роботи з практики усного та писемного мовлення першої іноземної мови робиться висновок про рівень підготовки студентів. Підсумкова оцінка виставляється з урахуванням балів, отриманих за всі види завдань.
Згідно навчального плану даної дисципліни передбачається виконання 2 модульних контрольних робіт у кожному семестрі. Розрахунок балів за виконання МКР має наступний вигляд:
V семестр - МКР № 1-2 (10 балів): перше завдання – 2 бали (0,2×10); друге завдання – 2 бали (0,2×10); третє завдання – 3 бали (0,2×10); четверте завдання – 3 бали.
VI семестр - МКР № 1-2 (8 балів): перше завдання – 1 бали (0,1×10); друге завдання – 1 бали (0,1×10); третє завдання – 3 бали (0,2×10); четверте завдання – 3 бали.
Таблиця відповідності шкал оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти
Рейтингова оцінка з навчальної дисципліни |
Оцінка за шкалою ЕСТS |
Рекомендовані системою ЕСТS статистичні значення (у %) |
Екзаменаційна оцінка за національною шкалою |
Національна залікова оцінка |
90-100 і більше |
А (відмінно) |
10 |
відмінно |
Зараховано |
82-89 |
В (дуже добре) |
25 |
добре |
|
75-81 |
С (добре) |
30 |
||
67-74 |
D (задовільно) |
25 |
задовільно |
|
60-66 |
Е (достатньо) |
10 |
||
35-59 |
FX (незадовільно з можливістю повторного складання) |
|
незадовільно |
не зараховано
|
34 і менше |
F (незадовільно з обов’язковим проведенням додаткової роботи щодо вивчення навчального матеріалу кредитного модуля) |
|
12. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА
Основна
1. Возна М. О., Гапонів А. Б., Васильченко О.Ю., Хоменко Н.С., Поворознюк Р.В. Англійська мова (IIІ курс). – Вінниця: Нова Книга, 2007. – 491 с.
2. Outcomes. Advanced / Hugh Dellar, Andrew Walkley. – National Geographic Learning, Cengage Learning, 2016. – 217 p. (Student’s Book + Workbook+ CD)
3. Reading with Pleasure: навчально-методичний посібник для самостійної роботи / Кам’янець-Подільський: ВВП «’Апостроф», 2018. – 88 с. Уклад. Галайбіда О.В., Діяконович І.М., Кришталюк Г.А., Кужель О.М., Мельник І.В., Хохель Д.Ю.
Додаткова
1. Гужва Т. Англійська мова. Розмовні теми. Частина 1. – Київ: Тандем, 2000. – 254 с.
2. Гужва Т. Англійська мова. Розмовні теми. Частина 2. – Київ: Тандем, 2000. – 254 с.
3. Черноватий Л. М., Карабан В.І. Практичний курс англійської мови (intermediate). – Вінниця: Нова Книга, 2006. – 354 с.
4. Черноватий Л. М., Карабан В.І. Практичний курс англійської мови (upperintermediate). – Вінниця: Нова Книга, 2006. – 519 с.
5. Янсон В. В. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів. Книга 3: Навч. Посібник. – Київ: ТОВ «ВП Логос», 2004. – 368 с.
6. Янсон В. В., Свистун А. В. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів. Книга 2: Навч. Посібник. – Київ: ТОВ «ВП Логос», 2003. – 352 с.
13. Рекомендовані джерела інформаці
1. http://www.visitbritain.co.uk/
2. http://www.travelengland.org.uk/
3. http://www.tourism.wales.gov.uk/
4. http://www.visitscottand.com/
5. http://www.ireland.travel.ie/home/
6. Travel/tourism/geography (Australia)
7. http://www.australia.com/ Travel/tourism/geography (Canada)
8. http://www.travelcanada.ca/ Travel/tourism/geography (World)
9. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ http://www.thecommonwealth.org/
10. UK news
11. http://www.timesonline.co.uk/
12. http://www.guardian.eo.uk/
13. http://www.telegraph.co.uk/
14. http://news.bbc.co.uk/
15. http://www.channel4.com/news/
16. or the following activities you will need to get
17. the material at these two links:
18. If you have problems with these ridiculously long links then go along to the Current Tip page & click on the links there: http://www.developingteachers.com/tips/curr enttip.htm
19. US news
20. http://www.nvtimes.com/ http://www.usatoday.com/
21. Literature
22. http://www.online-literature.com/
23. http ://www.bl.uk/
24. http ://autfiorsdJrectory.com/
25. English-language pen pals
26. http://www.epals.com / http ://www. eslcafe. com/
27. Generalinformation
28. http://www.bbc.co.uk/
29. http://www.longman-elt.corn/
30. http://www.englishpage.com/index.html
31. http://www.wordskills.com/level/fceform.html
32. http://www.englishjet.com/english_courses_files/tests.htm
33. http://www.world-english.org/
34. http://www.englishlearner.com/
35. http://www.ego4u.com/en/cram-up/tests
36. http://www.english-test.net/
37. http://www.test-my-english.com/
38. http://www.transparent.com/tlquiz/proftest/english/tlengtest.htm
39. http://www.cambridgeesol.org/exams/pet.htm
40. http://a4esl.org/q/h/
41. http://www.learnenglish.de/englishtestspage.html
42. http://www.angelfire.com/on/topfen/tests.html
43. http://www.transparent.com/tlquiz/proftest/english/tlengtest.htm
44. https://peterhansell.com/wheels-go-around/
45. http://joinfriends.com/contact_friend.php?f=8640
- Викладач: Литвинюк Оксана