Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка

Кафедра англійської мови

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач кафедри

_____________ О.В. Галайбіда

“______”______________20___ року

 

 

 

 

 

РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 

ПП04ПРАКТИКА УСНОГО ТА ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ англійської МОВИ

 

 

підготовки бакалавра

 

галузі знань     01 Освіта / Педагогіка

 

спеціальності 014.02 Середня освіта (Мова та література (англійська)

 

за освітньою програмою Англійська мова і зарубіжна література

 

 

факультету   іноземної філології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2019 -2020 навчальний рік

 

 

 

Розробники програми:

Литвинюк О.М., кандидат філологічних наук, ст. викладач

Петрова Т.М., кандидат педагогічних наук, доцент

Хохель Д.Ю., кандидат філологічних наук, викладач

 

 

 

 

Робочу програму ухвалено на засіданні кафедри англійської мови

 

 

Протокол № ___ від  «____»________________20__ року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.      Мета вивчення навчальної дисципліни:

підготовка висококваліфікованих, вмотивованих, здатних до автономного підвищення своєї кваліфікації фахівців-філологів – учителів і викладачів англійської мови, у ході комплексної реалізації практичної, виховної, розвиваючої та професійно-педагогічної мети в процесі практичного оволодіння іноземною мовою. Практична мета полягає у формуванні в студентів лінгвістичної, комунікативної та лінгвокраїнознавчої компетенції.

Професійно-педагогічна мета полягає у формуванні комунікативно-методичної компетенції. Вона передбачає володіння мовою на рівні, що визначається конкретною педагогічною ситуацією, і оволодіння вміннями педагогічного спілкування.

2.      ОПИС НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 

Найменування показників

Характеристика навчальної дисципліни

денна форма навчання

заочна форма навчання

Рік навчання

3

3

Семестр вивчення

5,6

5,6

Кількість кредитів ЄКТС

 

 

Загальний обсяг годин

210/270

151/469

Кількість годин навчальних занять

90/102

18/56

Лекційні заняття

-

-

Практичні заняття

90/102

18/56

Семінарські заняття

-

-

Лабораторні заняття

-

-

Самостійна та індивідуальна робота

120/168

133/413

Форма підсумкового контролю

залік/іспит

залік/іспит

3.      Статус дисциплінинормативна

4.      Передумови для вивчення дисципліни – практична фонетика англійської мови, правкична граматика англійської мови.

5.      Програмні компетентності навчання

Інтегральні: здатність виконувати складні спеціалізовані завдання і вирішувати практичні проблеми у іншомовній діяльності, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні: здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, здатність розуміти основні принципи людського буття, зберігати та примножувати моральні і культурні цінності, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами як усно, так і письмово.

 

Спеціальні: здатність розуміти усне мовлення та реагувати на нього за умови здійснення спілкування стандартною англійською мовою в нормальному темпі, спираючись на психофізіологічні механізми сприйняття мовлення та використовуючи тексти різних жанрів, вміння реалізувати мовленнєвий намір у ситуаціях соціально-побутової, соціально-культурної та навчально-трудової сфер комунікації, вміння читати художні, науково-популярні, публіцистичні та прагматичні тексти, адаптувати їх з урахуванням рівня мовленнєвої підготовки учнів, здатність писемного спілкування у типових ситуаціях, володіння практикою перекладу рідною мовою з англійської та навпаки.

6.      Очікувані результати навчання з дисципліни - володіти усним і писемним мовленням англійської мови у різних ситуаціях спілкування.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати: про мову як суспільне явище, зв’язок її з мисленням, культурою та суспільним розвитком народу; про походження та розвиток мови; про систему мови; її рівні, про зв’язок підсистем мови, про основні одиниці мови і мовлення; про сучасні напрямки в науці, про мову та їх значення для практики навчання іноземної мови; пройдений  лексичний матеріал (слова й фразеологічні одиниці).

вміти:

Аудіювання

1.        Розуміти мовлення колег по навчанню, викладачів і диктора на аудіо- та відеоносіях, що містять інформацію англійською мовою в межах пройденого лексичного матеріалу.

2.        Розуміти основний зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті різні рівні змісту (предметний/факти/, предметно-логічний/ причинно-наслідкові зв’язки між фактами/, спонукально-вольовий/ мотиви, вчинки дійових осіб/, емоційний).

3.        Повно і точно розуміти зміст аудіотексту. Виділяти в навчальному аудіотексті деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.

4.        Володіти мовною здогадкою при аудіюванні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для аудіювання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник учнів. Співвідносити виділені лексичні одиниці з адекватним способом здогадки (за контекстом, за словотворчими елементами, співзвучністю з рідною мовою тощо).

5.        Виділяти в навчальному аудіоматеріалі (реченнях, текстах) різного роду труднощі, пов’язані з мовною формою.

Мовлення

1.        Володіти усним мовленням (говорінням) у стандартних ситуаціях, близьких до пройдених тем.

2.        Усно переказувати знайомий текст, а також прослуханий чи побачений на аудіо- або відеоносіях матеріал чи прочитаний викладачем уголос новий текст, що містить, в основному, знайому лексику.

3.        Володіти діалогічним мовленням у стандартних, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність діалогічного мовлення. Аналізувати психологічні і мовні особливості діалогічного мовлення. Визначати належність діалогів до різних функціональних типів.

4.        Вести бесіду в нормальному темпі, використовуючи лексику за пройденою темою, реагувати на задані імпульси, конструювати й розігрувати сцени й діалоги. Вести діалоги етикетного характеру.

5.        Вести діалог-розпитування.

6.        Вести діалог-домовленість.

7.        Вести підготовлений та непідготовлений діалог-обмін думками чи повідомленнями.

8.        Володіти монологічним мовленням у типових, близьких до пройдених тем, ситуаціях спілкування. Визначати сутність монологічного мовлення.

9.        Володіти монологом-повідомленням.

10.    Володіти монологом-розповіддю.

11.    Володіти монологом-описом.

12.    Володіти монологом-розміркуванням / переконанням.

13.    Усно й письмово описувати картинки, коментувати навчальні відеофільми (у тому числі й з виключеним звуком).

Читання

1.        Володіти читанням художніх, науково-популярних, публіцистичних текстів.

2.        Розуміти основний зміст тексту у процесі ознайомлювального читання.

3.        Повно розуміти зміст тексту у процесі вивчаючого читання. Виділяти в тексті для вивчаючого читання деталі, що несуть вагоме інформаційне навантаження.

4.        Шукати і знаходити необхідну інформацію чи інформацію, що цікавить, у процесі вибіркового читання.

5.        Володіти мовною здогадкою при читанні текстів різних жанрів. Виділяти в текстах для читання лексичні одиниці, що складають потенціальний словник.

6.        Користуватися одно- та двомовними тлумачними словниками.

7.        Вести власний словник із практики усного й писемного мовлення, а також із домашнього й індивідуального читання /аудіювання.

Письмо

1.    Володіти писемним мовленням у типових ситуаціях повсякденного спілкування. Виражати в письмовій формі парціальні оцінки: схвалення, несхвалення, похвалу, докір, зауваження тощо. .

2.    Заповнювати анкету, формуляр чи опитувальний лист.

3.    Виділяти постійні та змінні елементи у структурі і змісті письмового привітання. Володіти мовленнєвими формулами звертання, прощання в привітальній листівці.

4.    Писати офіційний/неофіційний лист. Виділяти постійні та змінні компоненти у його структурі

5.    Занотовувати інформацію, писати короткі повідомлення з дотриманням орфографічних норм.

6.    Літературно правильно перекладати автентичні тексти з англійської мови на рідну.

7.    Лексично й граматично правильно перекладати тексти з англійської мови на рідну мову та із рідної мови на англійську

7.      Засоби діагностики результатів навчання - екзамен, заліки, презентації, модульні контрольні роботи, поточне тестування.

Денна форма навчання

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. World Around Us

Тема 1. Urban and Rural Life

50

 

22

 

 

28

 

Тема 2. Nature and the English Countryside

50

 

24

 

 

26

 

Разом за змістовим модулем 1

100

 

46

 

 

54

 

Змістовий модуль 2. Books and Writers.

Тема 1. Literature and Writing

54

 

22

 

 

32

 

Тема 2. British and American Crime Fiction

56

 

22

 

 

34

 

Разом за змістовим модулем 2

110

 

44

 

 

66

 

Разом годин

210

 

90

 

 

120

 

Заочна форма навчання

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. World Around Us

Тема 1. Urban and Rural Life

38

 

4

 

 

34

 

Тема 2. Nature and the English Countryside

37

 

4

 

 

33

 

Разом за змістовим модулем 1

75

 

8

 

 

67

 

Змістовий модуль 2. Books and Writers.

Тема 1. Literature and Writing

38

 

6

 

 

32

 

Тема 2. British and American Crime Fiction

38

 

4

 

 

34

 

Разом за змістовим модулем 2

76

 

10

 

 

66

 

Разом годин

151

 

18

 

 

133

 

 

6 семестр

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. English National Festivals, Holidays and Cuisine

Тема 1. English Cuisine

42

 

16

 

 

26

 

Тема 2. National Festivals and Holidays

46

 

18

 

 

28

 

Разом за змістовим модулем 1

88

 

34

 

 

54

 

Змістовий модуль 2. Books and Writers

Тема 1. The Fine Arts

52

 

22

 

 

28

 

Тема2. In the Grand Gallery

40

 

12

 

 

28

 

Разом за змістовим модулем 2

94

 

34

 

 

56

 

Змістовий модуль 3. The Film Industry

Тема 1.Films in Today’s Society

46

 

18

 

 

26

 

Тема 2.Blown Away

46

 

16

 

 

28

 

Разом за змістовим модулем 3

92

 

34

 

 

54

 

Усього Усього годин

270

 

102

 

 

164

 

Заочна форма навчання

 

Назви змістових модулів і тем

Кількість годин

разом

у тому числі

 

лекційні заняття

практичні заняття

семінарські заняття

лабораторні заняття

самостійна робота

індивідуальна робота

Змістовий модуль 1. English National Festivals, Holidays and Cuisine

Тема 1. English Cuisine

76

 

8

 

 

68

 

Тема 2. National Festivals and Holidays

80

 

10

 

 

70

 

Разом за змістовим модулем 1

156

 

18

 

 

138

 

Змістовий модуль 2. Books and Writers

Тема 1. The Fine Arts

82

 

12

 

 

70

 

Тема2. In the Grand Gallery

76

 

8

 

 

68

 

Разом за змістовим модулем 2

158

 

20

 

 

138

 

Змістовий модуль 3. The Film Industry

Тема 1.Films in Today’s Society

80

 

10

 

 

70

 

Тема 2.Blown Away

75

 

8

 

 

67

 

Разом за змістовим модулем 3

155

 

18

 

 

137

 

Усього Усього годин

469

 

56

 

 

413

 

 

9. Форми поточного та підсумкового контролю: поточне усне опитування та поточне тестування; словниковий диктант; написання твору; письмова анотація змісту тексту; переказ змісту прочитаного та прослуханого; презентація колажів та проектних (групових) завдань; оцінка за модульну контрольну роботу; підсумковий контроль у вигляді екзамену.

10. Критерії оцінювання результатів навчання

Розподіл балів за змістовими модулями:

 

Поточний і модульний контроль (50 балів)

Залік

Сума

 

ЗМ 1

(25 балів)

ЗМ 2

(25 балів)

 

 

 

 

100

 

 

 

 

100

Поточний контроль (15 б)

МКР (10 б)

Поточний контроль (15 б)

МКР (10 б)

 

Поточний і модульний контроль (60 балів)

Екзамен

Сума

 

ЗМ 3

(20 балів)

ЗМ 4

(20 балів)

ЗМ 5

(20 балів)

 

 

 

 

40

 

 

 

 

100

Поточний контроль (20 б)

-

Поточний контроль (12 б)

МКР (8 б)

Поточний контроль (12 б)

МКР (8 б)

Поточний контроль (60 балів)

Максимальна кількість балів, яку можна отримати на практичних заняттях за один змістовий модуль – 12 балів, мінімальна – 7 балів (за умови виконання всіх різновидів роботи, передбачених планами практичного заняття). Оцінювання на кожному занятті відбувається за 12-тибальною шкалою, що відображаються відповідно у журналі академічної групи, в кінці вивчення змістового модуля за допомогою відповідної формули підраховується рейтинг кожного студента за 10-тибальною шкалою.

Критерії оцінювання результатів виконання МКР

На підставі виконання завдань модульної контрольної роботи з практики усного та писемного мовлення першої іноземної мови робиться висновок про рівень підготовки студентів. Підсумкова оцінка виставляється з урахуванням балів, отриманих за всі види завдань.

Згідно навчального плану даної дисципліни передбачається виконання 2 модульних контрольних робіт у кожному семестрі. Розрахунок балів за виконання МКР має наступний вигляд:

V семестр - МКР № 1-2 (10 балів): перше завдання – 2 бали (0,2×10); друге завдання – 2 бали (0,2×10); третє завдання – 3 бали (0,2×10); четверте завдання – 3 бали.

VI семестр - МКР № 1-2 (8 балів): перше завдання – 1 бали (0,1×10); друге завдання – 1 бали (0,1×10); третє завдання 3 бали (0,2×10); четверте завдання – 3 бали.

 

Таблиця відповідності шкал оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти

Рейтингова оцінка з навчальної дисципліни

Оцінка за шкалою ЕСТS

Рекомендовані системою ЕСТS статистичні значення (у %)

Екзаменаційна оцінка за національною шкалою

Національна залікова оцінка

90-100 і більше

А (відмінно)

10

відмінно

 

 

Зараховано

82-89

В (дуже добре)

25

добре

75-81

С (добре)

30

67-74

D (задовільно)

25

задовільно

60-66

Е (достатньо)

10

35-59

FX (незадовільно з можливістю повторного складання)

 

 

 

 

незадовільно

 

 

не зараховано

 

 

34 і менше

F (незадовільно з обов’язковим проведенням додаткової роботи щодо вивчення навчального матеріалу кредитного модуля)

 

 

12. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА

Основна

1.                  Возна М. О., Гапонів А. Б., Васильченко О.Ю., Хоменко Н.С., Поворознюк Р.В. Англійська мова (IIІ курс). – Вінниця: Нова Книга, 2007. – 491 с.

2.                  Outcomes. Advanced / Hugh Dellar, Andrew Walkley. – National Geographic Learning, Cengage Learning, 2016. – 217 p. (Student’s Book + Workbook+ CD)

3.                  Reading with Pleasure: навчально-методичний посібник для самостійної роботи / Кам’янець-Подільський: ВВП «’Апостроф», 2018. – 88 с. Уклад. Галайбіда О.В., Діяконович І.М., Кришталюк Г.А., Кужель О.М., Мельник І.В., Хохель Д.Ю.

Додаткова

1.                  Гужва Т. Англійська мова. Розмовні теми. Частина 1. – Київ: Тандем, 2000. – 254 с.

2.                  Гужва Т. Англійська мова. Розмовні теми. Частина 2. – Київ: Тандем, 2000. – 254 с.

3.                  Черноватий Л. М., Карабан В.І. Практичний курс англійської мови (intermediate). – Вінниця: Нова Книга, 2006. – 354 с.

4.                  Черноватий Л. М., Карабан В.І. Практичний курс англійської мови (upperintermediate). – Вінниця: Нова Книга, 2006. – 519 с.

5.                  Янсон В. В. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів.     Книга 3: Навч. Посібник. – Київ: ТОВ «ВП Логос», 2004. – 368 с.

6.                  Янсон В. В., Свистун А. В. Практичний курс англійської мови для студентів вищих навчальних закладів. Книга 2: Навч. Посібник. – Київ: ТОВ «ВП Логос», 2003. – 352 с.

 

13. Рекомендовані джерела інформаці

1.                  http://www.visitbritain.co.uk/

2.                  http://www.travelengland.org.uk/

3.                  http://www.tourism.wales.gov.uk/

4.                  http://www.visitscottand.com/

5.                  http://www.ireland.travel.ie/home/

6.                  Travel/tourism/geography (Australia)

7.                  http://www.australia.com/ Travel/tourism/geography (Canada)

8.                  http://www.travelcanada.ca/ Travel/tourism/geography (World)

9.                  http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ http://www.thecommonwealth.org/

10.              UK news

11.              http://www.timesonline.co.uk/

12.              http://www.guardian.eo.uk/

13.              http://www.telegraph.co.uk/

14.              http://news.bbc.co.uk/

15.              http://www.channel4.com/news/

16.              or the following activities you will need to get

17.              the material at these two links:

18.              If you have problems with these ridiculously long links then go along to the Current Tip page & click on the links there: http://www.developingteachers.com/tips/curr enttip.htm

19.              US news

20.              http://www.nvtimes.com/ http://www.usatoday.com/

21.              Literature

22.              http://www.online-literature.com/

23.              http ://www.bl.uk/

24.              http ://autfiorsdJrectory.com/

25.              English-language pen pals

26.                              http://www.epals.com / http ://www. eslcafe. com/

27.              Generalinformation

28.              http://www.bbc.co.uk/

29.              http://www.longman-elt.corn/

30.              http://www.englishpage.com/index.html

31.              http://www.wordskills.com/level/fceform.html

32.              http://www.englishjet.com/english_courses_files/tests.htm

33.              http://www.world-english.org/

34.              http://www.englishlearner.com/

35.              http://www.ego4u.com/en/cram-up/tests

36.              http://www.english-test.net/

37.              http://www.test-my-english.com/

38.              http://www.transparent.com/tlquiz/proftest/english/tlengtest.htm

39.              http://www.cambridgeesol.org/exams/pet.htm

40.              http://a4esl.org/q/h/

41.              http://www.learnenglish.de/englishtestspage.html

42.              http://www.angelfire.com/on/topfen/tests.html

43.              http://www.transparent.com/tlquiz/proftest/english/tlengtest.htm

44.              https://peterhansell.com/wheels-go-around/

45.              http://joinfriends.com/contact_friend.php?f=8640