Анотація навчальної дисципліни

 

ПП 18 Спічрайтинг

 

Метою навчальної дисципліни є формування у студентів-рекламістів загальнотеоретичних уявлень щодо специфіки суспільно-політичної риторики та практичних навичок підготовки та написання текстів публічних промов.

Основним завданням вивчення дисципліни «Спічрайтинг» є набуття студентами знань та умінь необхідних для написання та виголошування публічних промов..

Предметом вивчення навчальної дисципліни є особливості теоретичні аспекти комунікаційних аспектів.

Перелік компетентностей, здобуття яких гарантуватиме вивчення даної навчальної дисципліни.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент має:

знати:

-        теоретичні аспекти комунікаційних процесів,

-        технології збору інформації для написання промови,

-        загальні правила структурування тексту виступу,

-        засоби узгодження спічрайтерського тексту з індивідуальними мовними особливостями оратора,

-        специфіку використання технологій нейро-лінгвістичного програмування у публічних промовах.

 

уміти:

-        здійснювати публічні промови;

-        виконувати практичні завдання із підготовки, написання та виголошення публічних промов.

-        готувати, писати та оприлюднювати промови,

-        готувати та проводити прес-конференції,

-        практично використовувати нейро-лінгвістичне програмування.

 

 

Міждисциплінарні зв’язки: Курс є необхідною складовою вивчення комплексу гуманітарних дисциплін, що включені до програми підготовки бакалаврів із зазначеної спеціальності. Вивчення дисципліни є важливим з огляду на її практичну спрямованість. Засвоєння матеріалу цього курсу є надзвичайно важливим з огляду на специфіку підготовки спеціалістів у галузі реклами і PR. Запропонований курс дозволяє підготувати студентів до практичної діяльності рекламіста, одним з важливих завдань якого може стати підготовка текстів виступів керівника певних віділів, і підготовка самого замовника до проголошення спічу. Наявність у майбутніх бакалаврів знань в сфері підготовки, написання та техніки проголошення промов забезпечить більшу ефективність їхньої діяльності, яка переважно буде пов’язана із досягненням особистих та суспільно значущих цілей в обраній сфері суспільного життя. Вміння апелювати до свідомості та емоційної сфери особистостей та суспільних груп засобами мовлення та невербальної комунікації може стати запорукою реалізації стратегії комерційного успіху.

 

 

 

 

 

Зміст навчальної дисципліни за модулями і темами

 

Змістовий модуль 1. Спічрайтинг в системі комунікацій

Тема 1. Спічрайтинг як різновид pr-технологій.

Тема 2. Теорія комунікацій як методологічна підстава спічрайтингу.

Тема 3. Мета та види публічного мовлення.

Тема 4 Підготовка до публічного виступу.

Тема 5. Написання публічної промови.

Тема 6. Специфічні риси політичного спічрайтингу.

Тема 7 Інформаційне забезпечення прес-конференцій як різновид спічрайтерської діяльності.

Тема 8 Особливості міжнародного спічрайтингу.

Тема 9 Використання нейролінгвістичного програмування  для підвищення ефективності публічних промов.

Тема 10. Основні етапи моделювання усної промови в діяльності ПРфахівця, спічрайтера.

Тема 11. Універсальна композиційна схема усної промови та її застосування в підготовці зустрічей на міжнародному рівні.

Тема 12. Риторичні технології психологічного впливу в монологічних промовах та асових комунікаціях міжнародного рівня.

Тема 13. Невербальні складові риторичного екзісу: врахування невербально-комунікативного чинника в міжнародних комунікаціях.

Тема 14. Маніпулювання як ненормативна технологія психологічного впливу у міжнародних масових комунікаціях.

Тема 15. Спічрайтер як багатофункціональний фахівець з питань зв’язків з громадськістю.

Тема 16. Поняття політичного спічрайтингу

 

Обсяг вивчення навчальної дисципліни

Кількість кредитів: ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них: практичних – 40; самостійна робота – 80).

 

Форма підсумкового контролю: залік.

 

Викладацький склад: Загоруйко Н.А. – асистент кафедри журналістики, кандидат філологічних наук.

 

Перелік основної літератури:

1.     Абрамович С. Д., Гураль М. И., Чикарькова М. Ю. Риторика: Учеб. пособие—Черновцы : Рута, 2000.

2.     Абрамович С. Д., Молдован В. В., Чикарьова М. Ю. Риторика загальна та судова: Навч. посіб.— К. : Юрінком Інтер, 2002. — 415с.

3.     Абрамович С. Д., Чікарькова М. Ю. Риторика: Навч. посіб. для студ. гуманіт. спец. вищ. навч. закл. — Л. : Світ, 2001. — 240с.

4.     Александров Д. Н. Риторика: Учеб. пособие для студ. вузов. — М. : ЮНИТИ-ДАНА, 1999. — 534с.

5.     Алешина И.В. Паблик рилейшенс для менеджеров. Учебник. – М.: ИКФ «ЭКМОС», 2003. – 480 с.

6.     Андреев В. И. Деловая риторика: Практический курс делового общения и ораторского мастерства. — М. : Народное образование, 1995. — 208с.

7.     Анисимова Т. В., Гимпельсон Е. Г. Современная деловая риторика: Учеб.-метод. Пособие — М. : Московский психолого-социальный институт, 2002. — 431с.

8.     Блэк С. Паблик рилейшенс. Что это такое. – М.: Новости, 1990. – 240 с.

9.     Вагапова Д. Х. Риторика в интеллектуальных играх и тренингах. — М. : Цитадель, 1999. — 460с.

 

 

 

 

Науково-педагогічний працівник                     Н.А. Загоруйко

 

 

Завідувач кафедри                                                       О.С. Волковинський