Опис (анотація): Кризові комунікації – дисципліна, яка розглядає комунікативні технології впливу на масову свідомість з метою зменшення негативні наслідки кризи у державній, політичній, економічній галузях.

Тип: цикл професійної підготовки (вибіркова).

Термін вивчення: 3 курс (5 семестр).

Кількість кредитів: 4 кредитів ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 20 год. лекційних, 20 год. практичних занять.

Викладацький склад: кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики Лівіцька О.В.

Мета курсу: з’ясувати й осмислити основні поняття антикризових комунікаційних технологій; охарактеризувати основні типи кризових комунікацій, з’ясувати основні пункти стандартного плану антикризових PR-дій, заходи щодо запобігання паніці, стресам, чуткам у разі виникнення кризової ситуації, поради і рекомендації стосовно дій прес-секретаря під час кризової події.

Основні завдання дисципліни:

1) ознайомити з теорією антикризових комунікацій, теоретичними засадами комунікативних стратегій та інформаційної політики в кризових ситуаціях;

2) засвоїти методи спеціального інформаційного впливу в умовах кризи;

3) вивчити  стратегії та практики проведення інформаційних антикризових заходів в державній, політичній та економічній галузях;

4) сформувати навички використання методики та методології протидії інформаційним ударам в умовах кризових комунікацій;

5) дослідити ефективність комунікацій в умовах кризи.

Результати навчання: студенти мають знати теоретичні засади комунікативних стратегій та інформаційної політики в кризових ситуаціях; особливості, складові кризових комунікацій та кризового управління на корпоративному та державному рівнях; методи спеціального інформаційного впливу в умовах кризи; інструментарії ефективної протидії інформаційним атакам.

Студенти мають уміти практично використовувати сучасні методи інформаційного впливу в умовах кризових комунікацій; реалізовувати теоретичні знання з основ кризових комунікацій у різних ситуаціях політичної та комерційної конкурентної боротьби; протидіяти інформаційним атакам в умовах кризи; ефективно управляти інформаційними потоками в умовах кризи.

Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання тестових завдань, створення та розв'язання проблемних ситуацій, виконання вправ, конспектування навчального матеріалу, робота з таблицями, опрацювання наукової літератури, конференції, дискусії тощо.

Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування, контрольні роботи та зрізи та ін.

 

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

Денна форма навчання

Поточний

контроль

Самостійна

робота

Модульна контрольна робота

Іспит

25

балів

10

балів

25

балів

40

балів

 

Форма підсумкового контролю: іспит.

Перелік основної літератури:

1.      Богданов Е., Зазыкин В. Психологические основы Паблик рилейшнз. – СПб., 2003. – 380 с.

  1. Гринберг А.С., Король И.А. Информационный менеджмент. – М., 2003. -288 с.
  2. Зарецкая Е. Н. Риторика: Теория и практика речевой коммуникации.— М.: Дело,

1999.— 480 с.

  1. Зверинцев А. Коммуникационный менеджмент. Рабочая книга менеджера по PR. –

СПб., 2007. – 424 с.

5.      Карпухин О., Макаревич Э. Формирование масс. Природа общественных связей и

технология паблик рилейшнз. – М., 2001. – 312 с.

6.       Коммуникации в кризисных ситуациях: Общий курс. / Пер. с англ. Л. Пигнастой. –

М., 2004. – 240 с.

7.      Ольшевский А.С. Антикризисный PR и консалтинг. – СПб., 2003. –.318 с.

8.      Почепцов Г. Г. Теорія комунікації. — К.: Видавничий центр "Київський ун-т", 1999. — 308 с.

9.      Жлуктенко Ю .А., Зиндер Л. Р. Интонация. – К.: Изд-во КГУ, 1978. – 248 с.

10.  Різун В. В. Маси.— К.: Видавничий центр “Київський університет”, 2003.— 118 с.

11.  Торсуева И. Г. Интонация и смысл высказывания. - М.: Наука, 1979. – 212 с.

Мова викладання: українська.