Блогінг і соціальні мережі – дисципліна, в якій розглядаються принципи роботи журналіста в мережевих ЗМІ, соціальних мережах, блогах; розкриває особливості виникнення та функціонування соціальних медіа, здійснення комунікації та пошук інформації у найпоширеніших соціальних мережах світу.

Мета вивчення навчальної дисципліни: розглянути та проаналізувати історію створення та сучасний стан соціальних мереж та блогів, проаналізувати можливості здійснення комунікації, позитивні та негативні риси існування соціальних мереж та блогів.

Курс пов’язаний з такими дисциплінами, як: «Теорія масової комунікації», «Теорія та історія соціальних комунікацій», «Методологія соціальних комунікацій».

Заплановані результати навчання:

знання

основи існування та функціонування соціальних медіа;

особливості механізмів спілкування у соцмережевому просторі;

можливості пошуку та поширення інформації через соціальні мережі;

спеціальні інструменти комунікації (хештеги, акаунти, сервіси, маркери і т.д.);

принципи дезінформації і маніпуляції масовою свідомістю в соціальних мережах.

специфіку блогосфери та види блогів;

особливості правового статусу інтернет-видань, охорони прав інтелектуальної власності та можливостей захисту прав журналістів інтернет-ЗМІ у судовому порядку.

 

уміння

·         аналізувати соціальні мережі як інформаційний ресурс;

·         створювати, вести та закривати аккаунти в різних соціальних мережах (Facebook, Twitter, Вконтакте, Flicr, Instagram, Однокласники, LinkedIn, Qzone, Reddit і т.д.);

·         опираючись на знання психологічних особливостей масових явищ, адекватно сприймати аудиторію соціальних мереж, активність аудиторії (флешмоб, подія, пост, репост, коментар, тролінг тощо);

·         розпізнавати фейкову інформацію в соціальних мережах, вміти реагувати на неї;

·         проводити виміри аудиторії в соціальних мережах;

·         підтримувати веблоги.

навички

·         створювати сучасні соціальні медіа;

·         використовувати можливості соціальних медіа для розкрутки журналістських проектів.

 

інші компетентності

·         поглиблено пізнати технології формування, організації та використання інформаційних ресурсів;

·         усвідомлювати зв’язок інтернетжурналістика.

 

Зміст навчальної дисципліни за модулями і темами

Змістовий модуль 1. Блогінг і соціальні мережі як засіб комунікації

1.      Історія соціальних мереж, їх структура та принципи роботи.

2.      Популяризація журналістської продукції в соціальних мережах.

3.      Особливості мережевого спілкування.

4.      Акаунти відомих особистостей (журналістів, політиків, офіційних осіб та ін.).

5.      Інструменти активності користувачів у соціальних мережах.

6.      Функціонування української блогосфери. Блог як платформа.

для журналіста.

7.      Особливості блогерської мови

8.      Професійні стандарти блогосфери.

9.      Етичні стандарти блогосфери.

10.  Стандарти взаємодії блогерів і адміністрації сайту.

Обсяг вивчення навчальної дисципліни

Кількість кредитів: ECTS – 4. Загальний обсяг годин – 120 (аудиторних – 40, з них:  лекційних – 20, практичних – 20, самостійна робота – 80).

Форма підсумкового контролю: залік.

Викладацький склад: Лівіцька О.В. кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики.

Перелік основної літератури:

1.      Артамонова І. Тенденції становлення та перспективи розвитку інтернет-журналістики в Україні : монографія / І. Артамонова. – Донецьк : Лебідь, 2009. – 416 с.

2.      Гол Д. Онлайнова журналістика / Д. Гол; пер. з англ. К. Булкін. – К. : К.І.С., 2005. – 344 с.

3.      Зернецька О. В. Глобальний розвиток систем масової комунікації і

міжнародні відносини.— К. : Освіта, 1999. 351 с.

4.      Крейг Р. Інтернет-журналістика. Робота журналіста і редактора у нових ЗМІ / Р. Крейг. – К, 2007. – 324 с.

5.      Матвієнко В. Я. Соціальні технології. К. : Українські пропілеї, 2001. 446 с.

6.      Онищенкл О.С. Соціальні мережі як інструмент взаємовпливу влади та громадянського суспільства: монографія /О.С. Онищенко та ін. – Київ, 2014. 258 с.

7.      Онищенкл О.С. Соціальні мережі як чинник розвитку громадянського суспільства : монографія /О.С. Онищенко та ін. – К. : НБУВ, 2013. – 248 с.

8.      Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навчальний посібник / Б. Потятиник. – Л. : ПАІС, 2010. – 243 с.

9.      Потятиник Б. Медіа: ключі до розуміння / Б. Потятинник. – Львів : ПАІС, 2004. – 312 с. – (Серія «Медіакритика»).

10.   Чекмишев О.В., Ярошенко Л.А. Основи якісного блогерства: навчальний посібник // Асоціація «Спільний простір», Комітет «Рівність можливостей» / О.В. Чекмишев, Л.А. Ярошенко. – К. : 2014, ФОП А.М.Рудницька. – с. 48