Опис (анотація): Дикторська і акторська майстерність дисципліна, яка готує студентів до творчого підходу у роботі над ПР- та журналістськими образами за допомогою мистецтва актора.

Тип: цикл професійної підготовки (вибіркова).

Термін вивчення: 1 курс (1 семестр).

Кількість кредитів: 4 кредити ECTS: всього 120 год., з них: денна форма навчання – 40 год. аудиторних: 40 год. практичних занять.

Викладацький склад: кандидат філологічних наук, асистент кафедри журналістики Лівіцька О.В.

Мета курсу: ознайомити студентів з основними прийомами та навичками акторської гри для використання цих знань і вмінь в ПР- та журналістській діяльності.

Основні завдання дисципліни:

1)      засвоєти теоретичні основи з акторської майстерності;

2)      сформувати в студентів знання про такі комунікативні ознаки мовлення, як правильність, чистота, точність, доречність, лаконічність, доступність, логічність лексичне і фразеологічне багатство,

3)      поглибити знання про норми літературної мови (орфоепічні, морфологічні, синтаксичні і лексичні, орфографічні, пунктуаційні),

4)      збагачувати активний словник студентів шляхом звертання до фольклорних джерел і зразків української класичної літератури.

5)      набути фахових умінь і навичок, спеціальних здібностей: художньо-образного мислення, конкретності акторського бачення, емоційно-образного рішення, акторської майстерності;

6)      навчити діяти перед глядачем і перед знімальною камерою;

7)      вдосконалювати вміння студентів співвідносити теоретичні знання з практичними;

8)      навчити створювати відповідний образ в залежності від ПР- та журналістського завдання.

Результати навчання: студенти мають знати лексичні і граматичні особливості стилів української мови, порядок розробки і створення ролі, акторські характери, національні й міжнародні акторські стандарти та правила їх застосування.

Студенти мають уміти доречно і правильно використовувати мовні засоби у будь-якій сфері спілкування, готувати публічні виступи, створювати відповідний образ в залежності від ПР- чи журналістської ролі,  володіти умінням впливу на реципієнта.

Методи викладання дисципліни: усне слово викладача, пояснення, розігрування різних етюдів, робота над сценічною технікою і технологією, різні види бесіди (репродуктивна, аналітико-синтетична, евристична та інші), опитування, виконання тестових завдань, створення різних образів, виконання акторських вправ, конспектування навчального матеріалу, театральні постановки, конференції, дискусії тощо.

Методи оцінювання: поточне усне опитування, написання самостійних робіт, письмове тестування, контрольні роботи та зрізи та ін.

Розподіл балів, що присвоюються студентам:

 

Денна форма навчання

Поточний

контроль

Самостійна

робота

Модульна контрольна робота

Залік

50

балів

10

балів

40

балів

100

балів

 

Форма підсумкового контролю: залік.

Перелік основної літератури:

1.      Абрамян В.Ц. Театральна педагогіка [ Текс]/ В.Ц. Абрамян. ‒ К.: Лібра,1996. ‒ 224 с.

2.        Бабич Н.Д. Основи культури мовлення / Н.Д. Бабич – Львів : Світ, 1990. – 280 с.

3.      Барнич М.М. Майстерність актора – техніка обману. — К.: Ліра-К, 2016. – 304 с.

4.        Васильева А.Н. Основы культуры речи / А.Н. Висильева – М. : Рус. язык, 1990. – 400 с.

5.        Головин Б.Н. Основы культуры речи / Б.Н. Головин. – М. : Высшая школа, 1988. – 380 с.

6.        Гриценко Т.Б. Українська мова та культура мовлення / Т.Б. Гриценко. – Вінниця: Нова книга, 2003. – 472 с.

7.        Гуць М.В. Українська мова у професійному спілкуванні: навч. посіб / М.В. Гуць, І.Г. Олійник, І.П. Ющук. – К.: Міжнародна агенція "BeeZone", 2004. – 336 с.

8.        Довідник з культури мови / За ред. С.Я. Єрмоленко. – К. : Вища школа, 2005. – 400 с.

9.      Донченко Н. П. Майстри сцени про творчість режисера і актора / Н. П. Донченко. – Київ: КНУКІМ, 2002.

10.  Донченко Н.П. Режисура та акторська майстерність. — К., 2006. – 260 с.

11.  Єлісовенко Ю.П. Ораторське мистецтво: постановка голосу й мовлення: Навчальний посібник / За ред. В. В. Різуна,- К.:Атіка, 2008.204 с.

12.  Миропольська Н.Є., Никало С.А., Рагозіна В.В., Хлєбнікова Л.О., Шахрай В.М. Уроки художньо-естетичного циклу в школі: навчання і виконання. ‒ Тернопіль, 2006. ‒ 240 с.

13.  Проскуряков В.І. Архітектура українського театру. Простір і дія: Монографія. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001. – 564 с.

14.  Станиславский К.С. Робота актера над собой. — М., 2008. – 480 с..

15.  Чехов М.А. О технике актёра. ‒ М.,2003. ‒ 490 с.

Мова викладання: українська, англійська.